close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: radiatorfan opel astra F diesel

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.7 td 50 kw

beste

ik zit met het volgend probleem mijn pa heeft een astra f 1.7 td opel motor
de auto krijgt 100 graden of meer en dan pas slaat de fan aan en van de eerste keer op de 2de stand

wat hebben we al vervangen:

- thermoschakelaar in radiator
- weerstand vooraan de auto net voor de radiator geplaatst
-nieuwe relais voor de fan
- alles is uitgemeten en de fan draait op 2 standen en de relais werken ook naar behoren
- er is ook al een massadraad bijgelegd

al het voorgaande heeft niet geholpen

alvast bedankt voor de komende reacties

Olivier

Geplaatst door

Oli489 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Olivier naar mijn weten staat op die termoschakelaar de temp. waar op geschakeld wordt. Meestal is dit 98 gr maar 102 komt ook vaak voor. Om een lang verhaal kort te houden wat jij hebt opgemerkt is zoals het hoort. Groeten.

Punt 50
badge

14 jaar

is dit dan ook nomaal dat hij van de eerste keer op de 2de stand (de rappe stand) aanslaat want dan snap ik nie waarom er 2 standen op die fan staan
zelfs bij de opel garage weten ze er geen weg mee die heeft zich al suf gezocht

groeten Olivier

Oli489 0

14 jaar

Is het een sensor met drie contacten als bij een omega ? Kan de stekker ook 180 graden gedraait worden ? Probeer de werking eens met een fohn of verfstripper. Heeft de wagen ook Airco? Die twee schakel temperaturen liggen wel vlak bij elkaar heb ik gemerkt bij problemen met een omega. Ik zou me geen zorgen maken de kook temp. van koelvloeistof is al boven de 100 en het staat ook nog onder een +- 0,5 bar druk Haal niet de dop van de tank om even te gaan kijken of het echt wel kookt. Groeten.

Punt 50
badge

14 jaar

het is inderdaad een sensor met 3 contacten als de stekker 180 graden kan gedraaid worden weet ik nie zal ik morgen eens moeten bekijken
de wagen heeft geen airco? ik maak me niet echt zorden over de kooktemperatuur ik vroeg het me gewoon af want ik vond het raar dat er 2 standen op de fan staan en dar hij maar op de 2de stand aanslaat
wat bedoel je met testen met een fohn of verfstripper?
ik zal morgen eens kijken of ik die stekker kan draaien ik laat u iets weten

alvast bedankt voor de reactie

groeten Olivier

Oli489 0

14 jaar

Om met een fohn of verfstripper te testen moet de thermoschakelaar uit de radiateur gehaald worden. Of je moet de hele radiateur opwarmen.
Probeer eerst eens met losgenomen stekker de draden door te verbinden in de stekker (met contact aan).
Kun je zien of de vinnen wel op de lage en hoge snelheid willen lopen. Als ze het dan doen is de thermoschakelaar defect.
Denk wel om je vingers!

oldford 0
badge

14 jaar

Ik nam aan dat je de oude sensor wel van de garage gekregen zou hebben die kan je dan warm stoken om te zien of er echt wel 2 maal geschakeld wordt. Je hoeft dan niets te demonteren,dus ook geen koelwater verlies.

Punt 50
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.