Opel Vectra: Rammelende Koppeling vectra

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: X2.0DTL

Wij rijden in een Opel vectra met 425 000 km op de teller, deze auto heeft al jaren dat ie een heel klein beetje rammelde bij stationair lopen. Nu is dat de afgelopen tijd erger geworden althans het valt nu op, zoals lijkt komt het geluid bij de koppeling weg, want zo dra je de koppeling in trapt is het geluid verdwenen, laat je de koppeling weer los met de auto in z´n vrij dan is het geluid er weer.

Het geluid is te omschrijven als iets wat tegen ijzer aan slaat op een continu tempo het lijkt wel een heel klein beetje op een klong.

Nu is ons bij de dealer verteld dat het het druklager KAN ZIJN, of een veer van de drukgroep die rammelt. Maar ze waren er erg vaag over. Bij intrappen van de koppeling bemerk je verder niets.

Is het verstandig hier mee door te rijden ?

Ook voor een eventueel bezoek aan het buitenland Duitsland en Zwitserland?

MVG Jan Derk

jdvdvinne

Geplaatst door jdvdvinne (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

kleijn (0), 14 jaar geleden

zou het toch laten maken als je in de bergen rijd
en je hebt pech of gewoon onderweg kun je het alleen jezelf verwijten .
zeker gezien de km stand van de motor die moet je troetelen

jdvdvinne (0), 14 jaar geleden

Zijn er nog meer mensen hier, die dit probleem kennen, en er advies over kunnen geven?

Want je praat hier over een 11 jaar oude auto, en bij mij reist wel de vraag hier mee door rijden, of nu wegdoen en groot onderhoud voorkomen?

MVG Jan Derk

longdude6634 (0), 14 jaar geleden

Ik heb exact het zelfde gehad. Mijn auto is wel 5 jaar jonger en had toen nog maar 180000 km op de teller. Ik heb hem daarom ook laten repareren. Bij mij was het vliegwiel naar de knoppen.

Ik vond het toen al een lastige beslissing, maar het is wel de goedkoopste geweest, zeker omdat de auto voor de rest gewoon nog heel goed is. Als dat in jouw geval ook zo is dan laten repareren, ik snap je dilemma.

Succes!

Arjan

jdvdvinne (0), 14 jaar geleden

Vervangen is een optie, maar de auto heeft in een jaar tijd al € 3000,- aan onderhoud gehad.
We zitten nu ook uit te kijken naar een andere auto, maar het gaat mij erom een andere auto is zoeken, dus hoelang kunnen we nog doorrijden met deze koppeling?

MVG Jan Derk

longdude6634 (0), 14 jaar geleden

Dat is moeilijk in te schatten, ik weet wel dat als de boel het begeeft je meteen stilstaat. Hier is geen noodloop voor....

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Dit is een mooie km stand om de auto een grote schop te geven.
Heeft zijn geld wel op gebracht lijkt me.
Zeker als je er al 3000 euro aan uit gegeven hebt is het op een gegeven moment wel mooi geweest.

williamhabets (0), 14 jaar geleden

je rijd 50000 km per jaar dan is een uitgave van 3000 niet veel volgens mij als je zelf kunt sluitelen valt het allemaal wel mee

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Is ook wel zo,maar op een gegeven moment heeft het zijn geld toch opgebracht.
Je kunt er wel nieuwe onderdelen op blijven zetten,maar op en gegeven moment is het ook wel mooi geweest.
3000 euro overstijgt de waarde van de auto.

williamhabets (0), 14 jaar geleden

ja maar die 3000 heeft hij al uitgegeven nieuwe koppeling met vleigwiel kost 500 als je dan weer er tegen kunt is het goed als je een nieuwe a (tweedehands ) koopt heb je gegarandeerd ook mankementen van 3000 € bij 50000 km

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Vaak ga je met zulke km standen van het ene probleem naar het andere probleem.
Op een gegeven moment heeft een auto zijn geld toch opgebracht.
En een nieuwe tweedehands schrijf je af op een aantal jaar inclusief onderhoud.

jdvdvinne (0), 14 jaar geleden

Het is inmiddels bekend, zeer waarschijnlijk is het het druklager of het vliegwiel wat lawaai maakt, en vervangen dient te worden. Kan men met zekerheid zeggen wanneer het spul los gehaald wordt.

De Dealer (Duur) zegt dat de hele motor gelicht moet worden om bij de koppeling te kunnen komen, Kosten +/- € 1500,-
De reparatie moet minsten anderhalve dag in beslag nemen.

Een andere prof vertelde ons dat de motor niet gelicht hoeft te worden, en dat men er makkelijk bij kan, ongeveer een halve tot een dag werk.

Wat moet er nu gebeuren bij dit type motor/auto om bovenstaande te vervangen, en wat zullen +/- de kosten zijn voor de onderdelen, en het arbeidsloon.

Graag onderbouwde reacties indien mogelijk, en niet een uit de lucht gegrepen bedrag.


MVG Jan Derk

williamhabets (0), 14 jaar geleden

volgens mij zit er een hydro lager in dit is best prijzig mehet hele set kost ongeveer 350,00 € of de motor gelicht moet worden weet ik niet. Als je zelf een monteur kent die je helpt ben je mischien voor 600 klaar scheeld de helf

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.