close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Rateld geluid bij verwarming naar warm zetten

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0DTL

Het ziet niet mee. Zaterdag de auto met de verwarmingsknop helemaal op koud weggezet. Vanmorgen rijd ik weg en zet de knop op warm. Op het moment dat ik de knop ook maar een beetje op warm zet hoor ik een ratelend geluid onder het dashboard. Ik heb 'm maar op koud laten staan want ik dacht dat zijn tandwielen die ik hoor.
Ik heb even gezocht op problemcar:
"Deze klep zit in het midden onder het dashboard, in de toevoerleiding van je kachelradiateur. Als je onder het dbkasje kijkt kun je de stekker aansluiting van de klep zien zitten. Je kunt het volgende proberen: motor warm draaien, verwarming max. dan de stekker lostrekken en los laten liggen. De klep blijft namelijk open staan en zal niet meer tikken. Als dit niet lukt moet de kachelradiateur worden gedemonteerd en moeten er gemodificeerde toevoerleidingen gemonteerd worden. ( hier zit geen klepje meer in). succes ermee."

Betekent dit dat er af fabriek een klep zit en dat met latere modificaties deze klep eruit gehaald is?
Nog iemand tips?

Geplaatst door

graatje (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoor je echt geratel of meer harde tikken vanachter je dashbord ??

danny1937 0

16 jaar

Geratel, lijkt aan de rechterkant van het middenconsole bij de beenruimte van de bijrijder te zitten.

graatje 0

16 jaar

heb dat ook wel eens gehad bij een astra

denk dat jij hetzelfde aan de hand hebt,, of kachelklep motor vervangen,of je zet de klep gewoon vast,dit heb ik toen namelijk gedaan,,
nadeel hiervan is wel dat je niet meer kunt switchen tussen interne luchtcirculatie of circulatie met lucht van buitenaf....maar dat ie steeds lucht van buiten neemt.
voordeel is dat het een goedkope oplossing is.

groet danny

danny1937 0

16 jaar

Danny heeft het over het recirculatieklep-motortje...Die gaan idd ook wel eens stuk, maar;
Ik denk echter dat het de elektrische kachelkraan is. Die zit precies op de plek die graatje omschrijft.
Elektr. kachelkranen worden niet meer geleverd, in plaats daarvan krijg je gewoon een open verbindingstuk.
Wat je kunt proberen is: Kachel op zijn heetste stand zetten, voelen of er warme (hete) lucht uit je kachel komt (met warme motor testen uiteraard), zo ja, je kachel is warm, dan kun je het stekkertje van je kachelkraan aftrekken. Geeft verder geen probleem, en de situatie is precies hetzelfde als het vervangen door het permanent open verbindingstuk.
Zo nee, helaas, dan blijft je kachelkraan dichtstaan, dan moet deze ertussenuit, en als nog vervangen door dat verbindingstuk...
En om dit verbindingstuk eventueel te plaatsen, moet je je kachelradiateur demonteren...


Henk

het is toch niet de recirculatie klep, die was al los getrokken :-)
Het is een klepje, waar je net bij het stekkertje kan als vanuit de bijrijderskant, je hand onder het middenconsole steekt en dan tegen het schutbord. Het is klep met leidingen. Stekker losgetrokken geen geratel meer, achter de auto wordt ook niet warm.

graatje 0

16 jaar

Nog het een en ander nagezocht in TIS (opelsysteem). De klep blijkt het koelvloeistofafsluitklep te zijn.
Er moeten dus gemodificeerde toevoerleidingen geplaatst worden ipv de klep.
Morgen maar eens naar de garage bellen

graatje 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.