DE AUTO HEEFT 89000 KM OP DE TELLER. Ik lever deze auto op 25 feb 2004 zonder storingen in voor grote beurt bij garage X (bovag).Vanaf 26 feb 2004 tot 4 keer toe op de pechstrook met geel lichtje motorelectronica. Motor valt uit. Na 1 min toch weer rijden. Voor second opinion ga ik naar Opel Dealer Y. Hij leest de storingen, opent brandstoffilter en laat mij zien hoeveel ijzervijlsel er in de bak zit. Hij spreekt over grote fout bij vervanging omdat niet is schoongemaakt. Bij 4e keer (het is dan 1 maart) is ie niet meer te starten. Wordt via pechhulp weer bij garage X afgeleverd. Garage X neemt hem onder de loep en belt mij op en zegt: Dit probleem kan niet veroorzaakt zijn door onze grote beurt. Ijzervijlsel speelt hier geen enkele rol. Het regelkastje bij brandstofpomp is kapot en met brandstofpomp zelf is niets mis. Die kastjes (zo vertelt hij mij) gaan overigens regelmatig stuk. Dat is het kwetsbare aan moderne auto´s zoals die van u. Dit gaat u 983 kosten excl. BTW. Wil ik dit voor u vervangen, dan rijd ie weer als een zonnetje? HEEL GRAAG UW/JULLIE OPMERKINGEN/ADVIES IN DEZE. STEL IK ZEER OP PRIJS. BIJ VOORBAAT DANK!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dit regelkastje gaat inderdaad vaker defect helaas. bij deze 1.7 motoren komt ht vaker voor dat er slijpsel in het filterhuis zit. de pomp kan hieraan kapot gaan, maar het regelkastje niet.
Dank alvast voor deze reactie. De garagehouder bij X is tot de conclusie gekomen dat het regelkastje kapot is doordat hij er een paar keer op getikt heeft met een sleutel en toen ging de auto weer lopen. Is dit wel een goede manier om de diagnose te stellen dat het regelkastje kapot is? Zou het niet toch met dat ijzervijlsel te maken kunnen hebben?
20 jaar
tja, als hij op het kastje tikt...deze zit ook op de pomp..dus die krijgt ook een tik. dit alles is moeilijk op afstand te zeggen. dus ik kan hier geen goed andwoordt op geven.
Brandstofpomp stuurapparaat is vervangen en ik rijd met auto nu inmiddels al 600 km probleemloos weer rond. Toch nog een paar vraagjes:
1)Is dit een voldoende aantal km´s om er zeker van te zijn dat er geen andere zaken stuk zijn (gemeten foutcodes waren DC0216 en DC0251)
2)Is het stukgaan van dit brandstofpomp stuurapparaat in de regel toeval of wordt dit in de regel veroorzaakt door andere problemen die zich in de auto bevinden en die wellicht dus nog moeten komen?
3)De dynamo is ook slecht. Je ziet namelijk bij stationair draaien alle verlichting flikkeren (helder en minder helder). Kan hierdoor het het brandstofpomp stuurapparaat kapot zijn gegaan?
4)Na hoeveel kilometer rijden kun je zeggen dat er in een auto als deze geen ernstige problemen meer inzitten? We hebben er namelijk zelf nu zo´n 1800 km mee gereden.
Alvast bedankt!
Frank
20 jaar
ik denk dt je klachten nu dus opgelost zijn....overigens is de oorzaak altijd moeilijk vast te stellen. wat je dynmo betreft...dit komt vaker voor..maar daar gaat je stuurapp niet van kapot..
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar