hallo
ik heb al een tijdje problemen met de spanning van me auto. het is een opel corsa uit 1987. het probleem is dat de accu niet wordt bij geladen ja tot op een bepaalde spanning. +/- 12.6 volt. en dat zo snel ik een gebruiker in schakel ongeacht welke de spanning snel daald en zo de accu wordt leeg getrokken.
nu heb ik de een neuwe accu en een nieuwe dynamo op gezet maar het prbleem blijft. ook heb ik alle massa punten en kabels na gekeken en waar nodig vernieuwd
en nu was heb ik dus een ralais gevonden die in contact staat met de D+ van de dynamo.
ja het is geen normaal relais want over dit relais zit een weerstand over de 85 en de 86 aansluiting. nu is me vraag waar voro dit relais kan dienen
het zit trouwens bij de zekering kast.
Geplaatst door gerretje (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
jan T (20) PRO, 17 jaar geleden
wilco zover ik weet is dit relais voor de op spanning brengen van de dynamo zodat hij bij gaat laden als de motor loopt.
groetjes jan.
gerretje (0), 17 jaar geleden
ja da denk ik ook. heb is ff rond gevraagd op me werk en da dachten een ex auto monteur ook dat het wel eens de relais van de voor bekrachting kon zijn. nu heb ik hem vervangen en laat die weer. ja tot 13,5 volt maar de v snaar slipt nu als een ik weet nie wat dus denk dat nu de waterpomp er ook maar mee gestopt is dus da zal het volgende zijn
CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden
eerst snaar spannen en dan verder kiken
waterpmp hoeft niet perse stuk te zijn
als snaar te slap staat gaat ie ook piepen
jan T (20) PRO, 17 jaar geleden
wilco kijk voor het spannen eerst de toestand van de snaar na is deze nu glimmend aan de contact delen of gescheurt vervang deze dan gelijk mee.
en aan de waterpomp zou ik niet zo gauw denken hoor.
groetjes jan.
gerretje (0), 17 jaar geleden
waterpomp heeft na mij idee ook net iets te veel spelling en die v snaar die vervang ik zovieso ja en een waterpomp kost me de kop ook niet op de sloop.
CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden
zou gewoon nieuwe pomp plaatsen
anders sta je over ????? korte tijd weer met een stukkende pomp
gerretje (0), 17 jaar geleden
ja kan ook misshcien iemand enig idee wat zo nieuwe pomp kost?
hoogfrequent (0), 17 jaar geleden
De spanning over accu moet bij verhoogd stationair oplopen naar circa 14,4 volt. Dit is de maximale waarde die er ook bij hogere toerentallen over de accu mag staan.
gerretje (0), 17 jaar geleden
ja dat weet ik al maar als de dynamo niet voldoende toeren heeft omdat de v snaar slipt op de water pomp dan haalt die dat ook niet
hoogfrequent (0), 17 jaar geleden
maar gerritje, die V-snaar spannen is toch zo'n klus nie? Ik gebruik altijd een schoolkrijtje om de v-riem te smeren. Ondanks dat die strak genoeg staat en niet slipt piept die namelijk nog wel eens.