close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Corsa: relais in corsa

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1200

hallo

ik heb al een tijdje problemen met de spanning van me auto. het is een opel corsa uit 1987. het probleem is dat de accu niet wordt bij geladen ja tot op een bepaalde spanning. +/- 12.6 volt. en dat zo snel ik een gebruiker in schakel ongeacht welke de spanning snel daald en zo de accu wordt leeg getrokken.

nu heb ik de een neuwe accu en een nieuwe dynamo op gezet maar het prbleem blijft. ook heb ik alle massa punten en kabels na gekeken en waar nodig vernieuwd

en nu was heb ik dus een ralais gevonden die in contact staat met de D+ van de dynamo.

ja het is geen normaal relais want over dit relais zit een weerstand over de 85 en de 86 aansluiting. nu is me vraag waar voro dit relais kan dienen
het zit trouwens bij de zekering kast.

Geplaatst door

gerretje (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wilco zover ik weet is dit relais voor de op spanning brengen van de dynamo zodat hij bij gaat laden als de motor loopt.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

ja da denk ik ook. heb is ff rond gevraagd op me werk en da dachten een ex auto monteur ook dat het wel eens de relais van de voor bekrachting kon zijn. nu heb ik hem vervangen en laat die weer. ja tot 13,5 volt maar de v snaar slipt nu als een ik weet nie wat dus denk dat nu de waterpomp er ook maar mee gestopt is dus da zal het volgende zijn

gerretje 0

17 jaar

eerst snaar spannen en dan verder kiken
waterpmp hoeft niet perse stuk te zijn
als snaar te slap staat gaat ie ook piepen

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

wilco kijk voor het spannen eerst de toestand van de snaar na is deze nu glimmend aan de contact delen of gescheurt vervang deze dan gelijk mee.
en aan de waterpomp zou ik niet zo gauw denken hoor.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

waterpomp heeft na mij idee ook net iets te veel spelling en die v snaar die vervang ik zovieso ja en een waterpomp kost me de kop ook niet op de sloop.

gerretje 0

17 jaar

zou gewoon nieuwe pomp plaatsen
anders sta je over ????? korte tijd weer met een stukkende pomp

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

ja kan ook misshcien iemand enig idee wat zo nieuwe pomp kost?

gerretje 0

17 jaar

De spanning over accu moet bij verhoogd stationair oplopen naar circa 14,4 volt. Dit is de maximale waarde die er ook bij hogere toerentallen over de accu mag staan.

hoogfrequent 0

17 jaar

ja dat weet ik al maar als de dynamo niet voldoende toeren heeft omdat de v snaar slipt op de water pomp dan haalt die dat ook niet

gerretje 0

17 jaar

maar gerritje, die V-snaar spannen is toch zo'n klus nie? Ik gebruik altijd een schoolkrijtje om de v-riem te smeren. Ondanks dat die strak genoeg staat en niet slipt piept die namelijk nog wel eens.

hoogfrequent 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.