Als contact aanstaat, dan gaat gasklephuis tikken, ratelen. Motormanagementlamp gaat knipperen. Op Lambdasensor staat gewoon 12 volt. Als ik ECU uit wil lezen, valt computer KTS (bosch) uit. Mijn vraag is, is dit een bekend probleem en waar zit de ECU om te meten. Auto start dan bijna. Als de auto loopt blijft deze lopen en houdt niet in. Probleem is dan gewoon weg. Zet je het contact aan, dan precies het zelfde. Soms is probleem weer weg.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Eerst dachten we dat het aan de transponder lag, maar de motor wil dan bijna aanslaan en valt dan weer weg. Na systeemrelais staat tijdens ratelen en knipperen van storingslamp gewoon 12 volt (87) Ook op Lambdasensor en EGR staan 12 volt (verwarming) tijdens storing. Ik wil maandag op de ECU meten, maar zie deze niet meteen zitten.
Misschien iemand nog een tip. Slechte verbinding vind ik zo raar omdat als de motor draait je niets meer merkt, ook tijdens rijden niet. Wegrijblokkering hebben we wel uit kunnen lezen, geen fouten en sleutel was aangemeld via de imm
Is een module die de startblokkering regelt defect. Hebben wij vorig jaar ook gehad bij zo'n Corsa. Wij hadden met onze Snap-on geen fotmeldingen. Je bent genoodzaakt hem door dealer -apparatuur uit te laten lezen en die geeft waarschijnlijk deze storing aan, dit in tegenstelling tot "universele" apparatuur.
we hebben 1 keer het motormanagement uit kunnen lezen en daar stond 1 fout in (spanningsverzorging) P0560
Auto komt maandag weer, Probleem is enkele weken weggeweest en komt nu weer regelmatig terug. Zit ECU en module startblokkering bij dashboardkastje?
Startblok zit onder stuurkolom kapjes.
ECU zit achter op motor.(met ook enkele massa aansluitingen!)
P0560 , EOBD of Opel protocol uitgelezen? (kan iets verschil tussen uitleg zitten)
Maar betekend (vermoedelijk) probleem met geschakelde +.
Geen communicatie is soms wel handig (kan je richting storing wijzen.)
Je zou (als de storing erin zit ) in de diagnose stekker kunnen meten.
Op contact en:
Pin 16 voeding wel goed?
Pin 7 K Line (communicatie)(moet ook 12v op staan)
Pin 4 en / of 5 wel massa?
Als er in de diag stekker al iets niet logisch is kan je dat misschien herleiden naar de storing, slechte massa of slechte voeding.
Je zegt: "Slechte verbinding vind ik zo raar omdat als de motor draait je niets meer merkt"
Als de motor draait is de spanning hoger.(misschien dus ergens een iets te lage spanning)
Zelf zou ik eerst zekeringen stekkers en massa's eens contr.
Startblok denk ik eerst niet aan.
Het lampje kan gaan knipperen met een startblok prob maar dan is P0560 weer niet logisch.
Laat even weten als je het gevonden hebt.
Oiram
Op het moment geen foutcodes. Ik heb nu een schema en probleem komt toch van startblokkeringsmoduul. +30,+15 en massa zijn goed. Er gaat een signaal weg en krijgt weer antwoord van ECU (met scope gemeten) Alleen als men het contact aanzet dan geeft hij af en toe weer een signaal weg naar ECU en krijgt dan geen antwoord meer. Nu is mijn vraag zit het probleem nu in de ECU of in het moduul. Zelf verdenk ik het moduul, want warom moet hij een signaal wegzenden? Het vlg. probleem is dat we toch naar de dealer moeten om sleutels in te leren of is dit niet zo?
Kan de KTS deze immo versie niet uitlezen?.
Ik snap niet helemaal waarom communicatie tester met de ECU soms niet wil of het zou
moeten komen omdat een defecte immo de ECU intern verstoord.
Oiram
Vlg. dealer heeft de auto reparatiegarantie. Nu heeft de klant gebeld naar Opel pechservice. ANWB erbij en die zei dat de bobine het probleem was. Bij opel nu bobine vervangen en afwachten maar. Ik vind het zelf raar als men start en lampje gaat snel knipperen en wil niet aanslaan.
hallo, ik heb het even voor je opgezocht;
Foutcode 0560 geeft aan dat de accu spanning niet goed is.
----
* Motor niet in bedrijfstoestand:
* Start
* Motor draait sinds minstens 180 s
* Accuspanning kleiner dan 9,0 V of Accuspanning groter dan 16,0 V
Effect:
Het stuurapparaat compenseert het effect van de accuspanning tot een bepaalde grens.
De leerfuncties (Lambdaregeling, nullastregeling en klopregeling) worden geblokkeerd en er wordt met de laatst geldige waarden gerekend.
----
Mogelijk dus gewoon een nieuwe accu monteren.
Groeten,
Cees
Op dit moment is probleem nog steeds weg na vervangen bobine.
hoi hoi,
Moet je soms ook langer doorstarten voordat de motor aanslaat?.(als het problem aanwezig is)
Dit problem hebben wij een tijdje geleden ook gehad, toen was het motorstuurapparaat defect. Het stuurapparaat wilt wel eens vol vocht zitten.
Groeten Giancarlo
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar