hoi, is er iemand hier die me kan helpen hoe ik mijn relantie moet laten zakken want hij blijft tussen de 2000 en de 2500 draaien.
moet er wel bijzeggen dat de motor juist een revitie heeft gehad omat men distributie was gesprongen alles werkt terug perfect behalve dat ik de relantie niet naar beneden krijg. HELP
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer op valse lucht-lekkage.
Wellicht een slangetje vergeten te monteren bij het inlaatspruitstuk, of misschien zelfs wel een pakking die dubbel zit.
Controleer hierna de werking van de stationairstelmotor.
Dat is allemaal gebeurd alles is gecheckt en nergens nog een fitje,
heeft ondertussen ook al bij de Opel garage geweest en daar staan ze ook met hun handen in het haar.
ik heb vandaag ook al nieuwe oliekeerringen geplaatst maar haalde ook al niets uit, overal nieuwe tubes, levair is vervangen, overal nieuwe pakkingen, alles is goed gereinigd, geen verstroppingen.
als er nog suggesties zijn laat ze maar komen want ik weet het niet meer???
18 jaar
Wat is de lambda-waarde?
Als deze goed is, krijgt hij gewoon teveel lucht.
De stationairstelmotor wordt verkeerd aangestuurd, hij trekt valse lucht, gasklep gaat niet ver genoeg dicht, etc.
Kapotte krukaspositiesensor kan ervoor zorgen dat de stationairstelmotor verkeerd aangestuurd wordt.
Wat gebeurt er met het toerental en de lambda-waarde als je de slang van de stationair-stelmotor naar het inlaatspruiktstuk dichtknijpt?
Als dan het toerental én de lambda-waarde goed zijn, werkt de stationairregeling niet.
18 jaar
Op de tech 1 geeft hij geen fout codes ofzo aan enkel zijn fases gaat van 69 naar 0
Als ik die slang dicht knijp gebeurt er ook niets, blijft rond de 2000 toeren draaien
Nu die gasklep zou nog kunnen en die krukaspositiesensor waar kan ik die vinden ( hoe ziet dat eruit )
18 jaar
Dan krijgt hij dus lucht via een andere manier.
Carterventilatie, rembekrachtiger, eventueel andere aansluitingen op het inlaatspruitstuk.
Doe een co-meting en sluit valse lucht op alle manieren uit.
Als hij geen valse lucht trekt, staat hij veel te rijk. Hij draait dan niet lekker, stinkt en het motorlampje moet dan branden.
18 jaar
Het motorlampje brand niet hij stinkt wel en verbruikt veel benzine en olie, elke keer als ik start gooit hij er een blauwe wolk uit en moet regelmatig een liter olie bij doen
18 jaar
Katalysator en lambdasonde zullen snel kapot gaan, voorzover deze nog niet kapot zijn.
Ik stel voor om te controleren of de distributieriem op tijd staat en vervolgens een compressiemeting en een lektest te doen.
18 jaar
hey ik ben even een testje gaan doen
heb de motor laten draaien en met breakclean op mijn injectoren gespoten en bij 1 injector gaat hem beter draaien, presies of hij het daar binnen neemt.
heb vanmorgen die oliekeer ringen vervangen wat zou er nog kunnen zijn dan???
18 jaar
Je bedoelt de o-ringetjes.
Niet goed schoongemaakt, ringetje zit scheef, ringetje heeft de verkeerde maat.
Ga zo door.
18 jaar
zou kunnen maar dan is het toch wel straf dat het juist dezelfste injector is als daarvoor.
ik heb dezelfde test gedaan zoals ze bij de opel garage en daar was het den 3de injector en heb dan alle o-ringetjes vervangen en nog steeds den 3 injector heeft het zitten en bij de andere niet?
18 jaar
Wissel de injector eens met een andere.
18 jaar
he ik heb hetzelfde gehad met een mazda en daar zoog hij ook valse lucht langs de injector ik heb ook alle ringetjes vervangen maar hij bleef dat doen. ik heb toen de bussen die tussen de galerij en het motorblok wat kleiner gemaakt zodat er meer druk op de injector kwam en toen was het opgelost! ik weet niet of dat ook bij de calibra kan maar als je probeert meer druk erop te krigen moet het lukken!
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar