close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Calibra: Co waarde

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Ik heb met me opel calibra 2.0 (1992, 8 kleppen) een probleem. Ik zit met het volgende probleem: ik had me auto v/d week laten keuren toen was me CO gehalte 10%. Toen zeiden ze dat me lambda sonde kapot was die heb ik toen vervangen. En ik heb me CO gemeten en toen was hij 0.4% maar hij blijft niet constant hij springt af en toe naar 5% en dan word hij weer 0.4% en dat herhaald zich steeds. Als hij 0.4% is dan loopt me auto goed stationair. Maar als hij naar 5% gaat dan lijkt het net of hij een stoot benzine krijgt dan loopt hij ook niet meer goed stationair. Dan ruik je ook een benzine lucht
Dit probleem heb ik alleen als me auto stil staat. Als me auto rijd heb ik er geen last van.
Ik las ook ergens dat het te maken zou kunnen hebben met tempsensor? Want als ik een tijdje met me auto heb gereden dan komt hij net onder het streepje van 80 graden.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Mvg,
Xander

Geplaatst door

Coolz3ro (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zit er niet ergens een zwakke plek in de bedrading van de lambda-sensor. Want als hij even slecht contact heeft lijkt het net of de motor arm loopt: ecu spuit extra benzine in: gevolg is benzinegeur+co omhoog.

kasperht 0

18 jaar

Er heeft eerst een gasinstallatie ingezeten die is eruit gehaald. Van de gas installatie zat wel 1 draadje van de lambda sonde verbonden met een kastje. Maar die draad heb ik weer aan elkaar vast gemaakt met koppelstukje. Maar met de oude lambda sonde had ik volgens mij het zelfde probleem alleen de CO was hoger.

Coolz3ro 0

18 jaar

xander

met temp sensor word niet bedoelt je metertje in het dashbord maar de koelvloeistof temperatuur sensor,die zich bij de meeste auto's in de kop bevind..

deze geeft een signaal aan de ecu bv bij koude motor moet hij meer benzine krijgen of even wat rijker lopen,dat regelt deze sensor..

heb je nergens valse lucht wat het schommelen veroorzaakt ?

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Ik heb nergens valse lucht. Vriend van me van een autogarage had er remreiniger opgespoten ofzo maar nergens pakte hij valse lucht. Maar me lucht filter slang is wel kapot geweest maar die is al gemaakt. Maar zou het ook kunnen zijn dat me stappen motor messchien kapot is :x. Anders laat ik em wel uitlezen bij de opel dealer. Weet iemand ong wat dat kost? groeten Xander

Coolz3ro 0

18 jaar

Gezien Het Feit Dat Het Een Ex Lpg Auto Is Denk Aan Injectoren Deze Hebben Te Lang Droog Gestaan Waardoor Zeer Sterk Vervuild

miel monteur 0
badge

18 jaar

Dus dan zou ik me injectoren moeten schoon maken. Maar die zijn als schoongemaakt 2 jaar geleden ofzo maar toen reed de auto nog op gas. Toen was het Co ook te hoog. Dus ze zouden in de tussen tijd weer vervuild zijn. Hoeveel kost ong om het te laten schoonmaken.

Coolz3ro 0

18 jaar

Ik zou toch eerst je lambdasonde-signaal controleren. Als er in de bedrading naar de sensor een probleem zit is dat makkelijker op te lossen dan injectoren (laten) reinigen...
Vuile injector kan je proberen te reinigen met reinigingsmiddel dat je aan benzine toe moet voegen. Of dit werkt daar zijn de meningen over verdeeld. Anders een offerte vragen voor het ultrasoon laten reinigen van je injectoren...ik heb geen idee wat dat moet kosten.

kasperht 0

18 jaar

ultra soon reinigen van injectoren kost hier bij een garage in de buurt zo'n € 12,50 per injector.

stefan84 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.