Hoi,
Ik heb onlangs een calibra gekocht. Er is een probleem bij het starten. Ik moet de gaspedaal vrijwel volledig intrappen om hem aan de praat te krijgen. En dit lukt ook niet altijd. Soms moet je 10 minuten wachten. Kent iemand dit probleem of heeft iemand er een oplossing voor? Ik heb van een iemand begrepen dat er een probleem met de luchtoevoer of lucht afvoer is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je vol gas moet geven dan verzuipt de motor tijdens het starten,door vol gas te geven komt er dan ook veel lucht in de motor,waardoor deze wel aanslaat
Waarschijnlijk is de temperatuursensor kapot die geeft dan een verkeerde waarde door aan de computer.
Hans
Hans bedankt voor je reactie.....Volgens een kennis is het onderdeel op de foto de boosdoener.....dit onderdeel regelt de toerental, volgens die kennis....Kan iemand dit bevestigen?
[url=http://img151.imagevenue.com/img.php?loc...][img]http://img151.imagevenue.com/loc122/th_3...[/img][/url]
18 jaar
Nee danny, dat is niet de oorzaak! Jou oorzaak is een fout in de temperatuursensor! Die registreert dat de motor ijskoud is, en geeft hem vervolgens bij het starten veel te veel brandstof, waardoor ie verzuipt.
Sytze
Hoi Sytze, bedankt voor je antwoord/reactie. Heb je ook enig idee wat zo'n temperatuursensor kost? Alvast bedankt.
18 jaar
Dat ding op de foto regeld inderdaad het stationair toerental.
Temperatuursensor kost 10,= (bruto)
mvg,
Hans.
[quote=Hans4040]Dat ding op de foto regeld inderdaad het stationair toerental.
Temperatuursensor kost 10,= (bruto)
mvg,
Hans.[/quote]
Hans bedankt! Maar ik heb geinformeerd: er zit een sensor bij de kachel en nog eentje bij de motor ofzo....om welke gaat het hier?
18 jaar
Degene die de motortemperaruur doorgeeft aan de ECU ,oftewel de Electronic Control Unit.
De sensor zit aan de achterkant in het motorblok , zeg maar ongeveer achter de dynamo.
mvg,
Hans.
Hartelijk dank, Hans! Kan ik dat zelf vervangen? Ik zal er werk van maken en je hoort nog hoe het is afgelopen! Groet, Dhiradj.
18 jaar
Kan je makkelijk zelf doen.
Let op ,er komt koelvoeistof uit .
Houdt de nieuwe bij de hand en wissel ze snel om , dan loopt er maar een beetje uit.
DOE DIT MET KOUDE MOTOR !
Controleer het vloeistofpeil en vul zonodig bij.
Succes.
mvg,
Hans.
Hoi,
Ik heb gister geprobeerd om de temperatuursensor te vervangen. Aangezien het tussen het motorblok en de dynamo in zit, kon ik er moeilijk bij. Ik had ook niet het juiste gereedschap. Ik had de plug/draad die aangesloten zat op de sensor reeds losgekoppeld. Na een tijdje proberen, lukte het toch maar niet. Dus heb ik alles weer aangesloten. Het gekke is dat de auto nu wel normaal start. Misschien dat de plug niet goed zat of dat de plug vies was. Wat denken jullie?
Groet,
Danny
18 jaar
misschien een los contactje danny,
als de problemen zich weer voordoen weet je waar je moet zoeken,en zonodig de sensor vervangen!
Stefan
18 jaar
heel goed mogelijk .
Ik heb het zelf gehad met een Calibra (met dezelfde motor).
Hij liep beroerd stationair en dat lag ook aan een slecht contact op de temp.sensor.
Na wat rommelen en op en af schuiven van het stekkertje liep hij weer als een naaimachientje.
mvg,
Hans.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar