Opel Zafira: Remklauw achteraan

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Ik heb een probleempje bij een Opel Zafira het vervangen van de remblokken aan de linker kant kon ik de piston van de remklauw met een waterpomptang indraaien nieuwe blokken erin aan de rechterkant waar de blokken ijzer op ijzer zaten kon ik de piston van de remklauw niet indraaien ik kon een paar toeren draaien en toen blokkeerde die ,, ik kon wel de andere kant draaien waarbij als oorzaak ik het pistonnetje eraf draaide en alles vol remvloeistof te hangen is hier de klauw kapot ?? En wat is de juiste methode om het pistonnetje terug te duwen / draaien ? Alvast bedant

UnderConstruction

Geplaatst door UnderConstruction (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Zafira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden

Daar is een spec.toolset voor in de handel. Dan draai/druk je deze plunjer probleemloos terug.
Een waterpomp gaat wel, maar valt onder de categorie > prutsen.

kleijn (0), 9 jaar geleden

Attentie: Ingeval van lekkages van remklauw, beschadiging van beschermkapje zuiger of beschadiging aan stofhoes remsteun: remklauw resp. remsteun vervangen – zie werkwijze "Remklauw achterwielrem uit- en inbouwen".

10. Nieuwe geleideplaten in remsteun plaatsen
• Remsteun onder de geleideplaat (gemarkeerde vlakken - zie vergroting 1) met vet insmeren

• Geleideplaten (2) plaatsen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.