Hallo,
Ik heb onlangs de voorste remblokken vervangen van een Zafira. Na vervangen oppompen. -) Nok. Geen druk de 1e maal remmen. Wel niet gestart. Na starten ,de 1e maal remmen dus geen druk.
Alles onlucht = nok
hoofremcilinder vervangen door occasie= nok.
Iets beter. Maar men moet bijna volledig de pedaal bedienen. ABS begint dan wel te werken. Als men net daarna remt = volledige druk.
Het is wel zo dat de schijven iets ingelopen zijn. Maar niet overdreven veel. Zou het kunnen dat de remblokken nog wat moeten inlopen?
Heeft iemand een idee?
Alvast bedankt,
Mvg, Mario
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
volgens mij geef je zelf het antwoord al!(flink stuk mee rijden dan wordt het wel weer beter!)
Probleem is dat wanneer je de auto start de druk ook meteen verminderd. Zonder te bollen.
Heb je wel druk in je remklauwen? Ik bedoel uit je ontluchtingsnippel? Straks is er een remslang verstopt of zo.
Als de schijven toch flink zijn ingesleten zullen de blokken eerst flink moeten inslijten op de schijven. Hoe zien de blokken er nu uit?
Schijven afdraaien (niet te duur en snel klaar toch?) of vervangen.
Met schaamrood op de wangen moet ik toegeven dat ik de horizontale veren (die van +- 12cm) verkeerd heb geplaatst. Achter ipv voor het vaste gedeelte van de remklauw. Waardoor de klauw eigenlijk een beetje wordt opengetrokken...
Toch bedankt voor de reactie's,
Mvg, Mario
Blij dat je eerlijk bent. Waar gewerkt word worden fouten gemaakt.
Ik ken mensen die geen fouten maken....(die werken ook niet)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar