ik heb recent de remvloeistof vervangen. Dit omdat het pedaal zacht en sponzig aanvoelde.
Bij het vervangen kwam er achter inderdaad een aantal lucht belletjes mee.
Dat sponzige pedaalgevoel is nu weg, maar nu kan ik het pedaal, met lopende motor, erg diep intrappen. Een tweede keer het pedaal intrappen levert direct meer weerstand op.
Met uitgeschakelde motor, dus zonder vacuum hulp, voelt het pedaal stevig aan en zakt het ook niet (merkbaar) dieper.
Ik heb nergens eventuele lekken kunnen ontdekken en ook het niveau in het reservoir blijft gelijk.
Kan het zijn dat ik tijdens het doorpompen van de nieuwe remvloeistof de hoofdremcylinder heb beschadigd?
Weet iemand of er revisiesets bestaan voor een hofdremcylinder?
zo niet: iemand enig idee van de materiaalkosten bij het vervangen van de rem cylinder
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk tock nog lucht in het systeem. Is het door de garage gedaan met een vulapparaat? Als je het zelf hebt gedaan, heb je alle vier de remmen gedaan?
Het minste luchtbelletje geeft al een slap pedaal.
Dat het pedaal dieper komt met een draaiende motor is te verwachten omdat dan de bekrachtiger werkt. trap je direct nog een keer is de luchtbel inelkaar gedrukt of opgelost in de remvloeistof, dan heb je tijdelijk meer druk.
Conclusie: 200% goed ontluchten voor je dingen uit elkaar gaat trekken..
21 jaar
Kan het ook zijn dat de achterremmen opnieuw gesteld moeten worden na vervangen remvloeistof?
Dat zou je kunnen testen door de handrem aan te trekken en kijken of dan het pedaal nog steeds zo diep zit.
Als er nog lucht in zit moet je na 1 minuut, nadat t pedaal hard is, weer trappen en kijken of ie dan weer zo diep zit. Zo ja dan is het zeker lucht.
Mag ik vragen HOE je de remmen ontlucht hebt?
21 jaar
Zijn de remmen rondom gangbaar zit het niet vast of heb je net nieuwe delen gemonteerd. Een hoofdrem pomp komt niet vaak voor dus ik denk dat de ookrzaak ergens anders zit
Ik heb zelf de vloeistof vervangen a.d.v. de Haynes manual voor mijn auto. Begonnen bij de rem het verst verwijderd van de hoofdcylinder en vervolgens steeds dichter er na toe gewerkt.
Het slangetje hing in een portie verse vloeistof tijdens het ontluchten. ik heb bij elk wiel gewacht tot er een constante stroom heldere vloeistof uit kwam.
Het niveau is niet onder het minimale niveau geweest tijdens het verversen.
Dat van de handrem heb ik nog niet geprobeerd: zal ik straks even doen.
Mocht het niet helpen dan zal ik het hele zooitje nogmaals ontluchten.
21 jaar
Ik heb de handrem aangetrokken en een paar keer het pedaal in getrapt maat dat maakte verder niets uit.
Als ik het zo lees allemaal dan lijkt het me het beste om alles nogmaals zorgvuldig te ontluchten.
u hoort nog hoe dat afloopt...
21 jaar
met een nieuw, goed passend ringsleuteltje en wat extra oplettendheid de hele zooi opnieuw ontlucht en alles werkt nu naar behoren!
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Frontera of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar