het betreft een opel astra stationcar c14nz van 1995
klant komt met de auto voor een apk en nieuwe schijven en remblokken voor
deze auto was al op het ijzer aan het remmen
goed,nieuwe schijven en blokken gemonteerd en auto gekeurd was goed alleen rem verschil voor en achter
achter nieuwe remschoentjes gemonteerd en twee wielremcilinders van 17mm (cilinders beiden na gemeten) vervangen deze auto heeft kleine remtrommels
achter remmen zijn nu goed een verschil van _+- 10% ok dus
maar nu komt het probleem voor remmen een verschil van +-65%
dat is dus te veel
wat heb ik gecontroleerd ,de rem klauwen zijn gangbaar zitten niet vast is makkelijk terug te duwen zowel links als rechts
bijden hebben ze de zelfde diameter van 48 mm zit ook niet vast op de glijbussen(7 mm inbus bouten)rem systeem div. malen ontlucht geen lucht in het systeem ,er zitten bij deze auto geen rem drukregelaars op de hoofdremcilinder ook niet in de leiding rem slangen zijn vorig jaar al eens vervangen omdat deze haar scheurtjes vertoonden.
de nieuwe rem schijven zijn goed ontvet met tinner remblokjeszijn goed gangbaar in de remklauw en in gesmeert met koper pasta.
wat ik nu raar vind is dat tijden een proefrit de auto niet uit breekt met remmen of een nood stop. onbegrijpelijk met zo veel rem verschil op de remmenbank.
ook heb ik de auto anders om in de remmen bank gezet ,en toen had ik +-10% verschil ra ra.
toen dacht ik remcilinders van de remklauw zit verdraait . dan bedoel ik dan stukje weg gefreest vanaf fabriek ,nee dus gewoon rond gedraait.
je snap het al, ik zit met mijn handen in het haar en ik weet me even geen oplossing te bedenken voor dit probleem.
wie o wie heeft de oplossing voor mij.
met vriendelijke groet kawa
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zet je linker voorwiel eens rechts nadat je de banden spanning heb gecontroleerd die moet uiteraard het zelfde zijn
nog een tip is het een rollenbanmk of platen bank schokbrekers.
Er zitten remdruk regelaars tussen de achterremleidingen zijn die niet stuk of verstopt.
Gr Ron
banden spanning op 2bar gezet en de wielen hebben de zelfde bandenmaat 175/70/14. moet eigenlijk 170/65/14 zijn dit mag de pret niet drukken
het is een rollenbank die pas geleden geeikt is.
de auto heeft een last afhankelijke rem drukregellaar boven de achteras.hij heeft niet die kleine regellaars in de remleiding zitten of op de hoofdremcilinder.ik heb de remleiding van voor tot achter nagekeken of er iets tussen zat.
ik ben nog naar een ander bedrijf gegaan om daar eens de remmen te testen blijft het zelfde.dit had ik gedaan omdat ik even twijfelde aan onze rollenbank.
remleiding (flexibel)die bijna helemaal verstopt is
Hoi Fred...ja ik had hetzelfde als jou ook na alles zo`n beetje vernieuwt te hebben kwam ik toch bij de remdruk regelaars tussen de achterremleidingen terecht en die bleken het te zijn met het remdruk verschil veel suc
18 jaar
zijn het niet de remslangen voor die verstopt zitten?heb ik al een paar maal meegemaakt.
stom idee meschine maar vervang de rem olie is.
meschine zit er een verstopping in daar kom je dan vanzelf achter.
gr tijne
18 jaar
Komt de zuiger wel goed terug? oftewel heb je de zuiger al uit de remtang gehaald?? zit weleens een roestrand binnen in achter het vrijlooprubber, misschien blijft je zuiger van de remtang aan 1 kant hangen als je remt dat 1 kant wel doorgaat en de ander kant maar voor de helft omdat deze dan vastloopt op de roest.
mijne heren bedankt voor het mee denken het is opgelost .
ik heb anderen remblokken gemonteerd maar het was toen hiermee nog niet helemaal opgelost het grootste probleem was de remmen bank daar zat de grootste fout.
de meetrol in de remmen bank rechts die draaiden niet altijd goed mee terwijl die remmen bank pas was na gekeken
en geijkt.
mvgr fred
hoe haal je de achterremtrommel los van een opel astra 95 bj.
Ik zie in het midden geen kroomoer?
Ik wil de remvoering controleren.
17 jaar
Tijdens het afremmen op hoge snelheid trilt het stuur heel erg.
De banden zijn gebalanceerd maar het stuur trilt nog steeds heel erg eng.
Waar zou het aan liggen?
17 jaar
de banden balanceren aan de auto,dan neem je de aandrijfassen ook mee.
popey
17 jaar
Hallo particulieren !!!! vervangen van schijven en remblokken . Schijven zijn krom getrokken !!!!
[quote=kawa]het betreft een opel astra stationcar c14nz van 1995
klant komt met de auto voor een apk en nieuwe schijven en remblokken voor
deze auto was al op het ijzer aan het remmen
goed,nieuwe schijven en blokken gemonteerd en auto gekeurd was goed alleen rem verschil voor en achter
achter nieuwe remschoentjes gemonteerd en twee wielremcilinders van 17mm (cilinders beiden na gemeten) vervangen deze auto heeft kleine remtrommels
achter remmen zijn nu goed een verschil van _+- 10% ok dus
maar nu komt het probleem voor remmen een verschil van +-65%
dat is dus te veel
wat heb ik gecontroleerd ,de rem klauwen zijn gangbaar zitten niet vast is makkelijk terug te duwen zowel links als rechts
bijden hebben ze de zelfde diameter van 48 mm zit ook niet vast op de glijbussen(7 mm inbus bouten)rem systeem div. malen ontlucht geen lucht in het systeem ,er zitten bij deze auto geen rem drukregelaars op de hoofdremcilinder ook niet in de leiding rem slangen zijn vorig jaar al eens vervangen omdat deze haar scheurtjes vertoonden.
de nieuwe rem schijven zijn goed ontvet met tinner remblokjeszijn goed gangbaar in de remklauw en in gesmeert met koper pasta.
wat ik nu raar vind is dat tijden een proefrit de auto niet uit breekt met remmen of een nood stop. onbegrijpelijk met zo veel rem verschil op de remmenbank.
ook heb ik de auto anders om in de remmen bank gezet ,en toen had ik +-10% verschil ra ra.
toen dacht ik remcilinders van de remklauw zit verdraait . dan bedoel ik dan stukje weg gefreest vanaf fabriek ,nee dus gewoon rond gedraait.
je snap het al, ik zit met mijn handen in het haar en ik weet me even geen oplossing te bedenken voor dit probleem.
wie o wie heeft de oplossing voor mij.
met vriendelijke groet kawa[/quote]
heb je de oppompbare schokbrekers achter ook op de juiste spanning gezet? dit heeft wel eens invloed op de remmeting.
@rodriguez:
de remtrommels zitten vast met een boutje ,
het trillen komt door kromme remschijven, dus schijven en blokken vernieuwen.
@rodriguez:
of remschijven aan de auto laten afdraaien. dit kan alleen als de schijven dik genoeg zijn.
Vorig jaar nieuwe remschijven en blokken geplaatst.
Kan het zijn dat de remcylinder vastloopt waardoor de schijven krom getrokken worden?
Ik hoor nader van u.
Ik vinde deze site een verademing voor autorijders.
17 jaar
Remschijven trekken krom als gevolg van overmatige verhitting en bij sommige modellen ook door het te vast daaien van wielbouten
meestal is de oorzaak van een remcilinder die klemt ,verstopte remslang, stofhoes gescheurd ,oxsidatie.
Soms ook de remblokken die klemmen in hun houders waardoor deze lichtjes blijven aanlopen en daardoor deze extra hitte ontwikkelen.
Blauw aangelopen remschijven,1 velg die sneller zwart word dan de andere ,moeielijk aanduwen van de auto op vlakke grond enz. zijn indikatie s
dat er iets verkeerd is.
Het veelvuldig sterk afremmen zonder terugschakelen,plotse afkoeling van de remschijven bvb direkt na sportive rit het met de hogedrukspuit de wielen reinigen,door plassenrijden, enz . zijn sterk te mijden.
Vervangen eerder dan afdraaien ,omdat er hardheidverschil in het metaal kan optreden door bovengenoemde oorzaken en u met afdraaien mogelijk niet het gewenste resultaat krijgt.
Let er ook op dat de wielnaaf ontdaan is van vuil en roest alvorens nieuwe te plaatsen, en dat nieuwe blokken een inloop tijd hebben van ong 100 km .
Het word sterk aanbevolen om tijdens de inrijperiode rustig te remmen ,zoniet is alle moeite voor niets geweest.
succes
peter
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar