close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: retourleidingen vervangen Astra 2.0 Dti

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2000cc

Ik heb hier Astra die elke dag, maar dan ook elke dag de eerste maal niet wil starten. Telkens lang "melken" met booster om te doen starten. Gloeibougies ok, gloeicircuit ok. Niettegenstaande ik steeds de fout krijg dat hij een serieuze fout heeft in gloeicircuit. Wegenhulp heeft auto getest, gloeicircuit ok. Auto heeft 220.000 km/ Het is alsof de brandstof kan teruglopen 's nachts. Heeft iemand een serieuze uitleg hoe ik de fameuze retourleidingen moet vervangen en welke onderdelen ik hiervoor zeker en vast moet bestellen bij Opel................

Geplaatst door

jhl (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

retour slangen is niet zo moeilijk zitten aan de voorkant onder het zwarte kapje het zijn rubberen slangetjes deze willen wel eens stuk zijn maar ook de verstuiver rubbers gaan wel eens stuk dat is wat lastiger om te vervangen weet je zeker dat hij gloeit het gloeirelais gaat ook weleens stuk


gr sebastiaan

bassie138 0

14 jaar

gloeirelais is al eens vervangen

jhl 0
badge

14 jaar

Komt er ook spanning bij de gloeiers? Is het amperage naar de gloeiers juist? Maw doen de gloeiers het echt wel? Gloeien is pas echt nodig bij lage temperaturen. Vaak gaan ze toch gloeien gewoon om de roetuitworp te beperken, niet voor het aanslaan op zich.
Slaat de auto wel aan als je een beetje remmenreiniger inspuit? Dan zijn het de beroemde retourslangetjes.
Er zit dan lucht in het systeem s'morgens.

marcel7031 0
badge

14 jaar

Je kan een vacuumpomp op de retourslang zetten aan de aansluiting op de pompaanvoer.(Daar zit n.l. de retour op aangesloten en daardoor trekt hij valse lucht op het brandstofsysteem).
Als je vacuum trekt moet hij deze vast houden, zoniet dan zit er een lekkage in de retourslangen dan wel de T-stukjes.
Ook kan het zijn dat hij lucht trekt vanonder de verstuiverringen,vaak is dit te constateren omdat er dan olie meegezogen wordt als je vacuum trekt.

danny1929 0
badge

14 jaar

T-stukjes en retourleidingen vervangen. Veel prutswerk, maar het loonde de moeite. Auto start als nieuw.
Thx voor de tips.

PROBLEEM OPGELOST

jhl 0
badge

14 jaar

Bedankt voor je feedback

Highway 670
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.