auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: motor valt uit bij 90 graden.

Bouwjaar: 1993, Motorcode: 1.4

Ik heb al jaren last van een storing waarbij de motor begint te stotteren of nu zelfs uitvalt als de 90 graden is bereikt. Eerst komt hij op 90 graden, zakt dan iets terug en op het moment dat hij weer iets warmer wordt, dan gaat het oranje llampje branden en sopt hij ermee. Ik heb inmiddels bijna alles aan sensoren vervangen en ook de stuurcomputer. nog steeds helpt dit niets. Kan het de BDP sensor zijn, en hoe kan het dat als deze het is dat hij pas bij 90 graden in storing gaat??? Waar zit de BDP sensor en is deze gemakkelijk zelf te vervangen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik word er zo langzamerhand helemaal doodziek van.

ik was vergeten te melden dat als de auto begint te haperen of ermee stopt, daarna geen storing meer komt, totdat hij weer koud is.

Geplaatst door

arthurp (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je foutcode's?

Highway 750
badge

15 jaar

nee...helaas geen foutcodes. Heb hem twee keer naar de opelgarage gebracht, en die konden niets vinden. Ze hebben wel de versterker onder de bobine vernieuwd, maar toen kwam de storing weer opnieuw terug.
Wel zag ik dat het oranje lampje 1 keer knippert bij de storing. Niet op gelet of dit elke keer zo was.

arthurp 0

15 jaar

Deze kun je zelf uitlezen met de paperclip methode. Even zoeken op het forum, staat vaak genoeg beschreven.

oldford 0
badge

15 jaar

heb je de inductiespoel in de verdeler al eens doorgemeten(of het hall gever signaal) wanneer de storing optreed?

Als hij afslaat, is hij dan ook lastig opnieuw te starten, en lukt het bv beter na een half uur te hebben gewacht ?

Dan zou het heel goed de BDP sensor kunnen zijn!

Deze zit op het onderblok of in de ontsteking zelf ( hall-gever ) ligt aan het type motor ( motorcode ? )

stefan84 0

15 jaar

volgens mij is de hallgever al vernieuwd oplossing 3

kleijn 0

15 jaar

Ik ga uit van een vervangen ontstekingsversterker willem..Zie geen hall-gever staan.

stefan84 0

15 jaar

oke steef gelijk heb je daar had ik even een verstands verbijstering zeg maar
mvg willem2

kleijn 0

15 jaar

Stefan, als hij uitvalt dan start hij soms na een keer of drie proberen. Soms moet ik 5 a 10 minuten wachten. Als dit eenmaal is gepasseerd, dan kan ik er zonder storing mee verder rijden totdat hij weer helemaal is afgekoeld. Misschien dat hij dan verder gaat op het noodsysteem.
Ik heb zonet een ontsteking met een hallgever er in gehaald op de sloop. Even afwachten wat die morgen gaat doen. BDP sensor is denk ik bij mij niet eens aanwezig. Ik heb nog de gewone ontsteking met een rotor en verdeelkap, dus moet het meer hebben van een hallgever.
Iedereen alvast bedankt voor het meedenken!!! Super.

arthurp 0

15 jaar

Arthur

Je hebt inderdaad geen aparte krukaspositiesensor, in jou geval is het dus de hall-gever in de ontsteking.

Mocht dit sloop exemplaar goed naar behoren werken, ben ik er bijna zeker van dat dit je euvel geweest is.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Heb zonet de hall-gever verwisselt voor een sloop exemplaar. Stukje mee gereden en tot nu toe geen enkel storing. Ik juig nog niet te vroeg, maar lijkt gelukt. Alleen hoor ik bij optrekken en als de auto kracht moet leveren dat er een soort ratelend geluid bij de verdelerkap komt. Ik heb een paar keer gecontroleerd of de rotor goed vast zit en het ontstekingshuis, maar deze zitten goed. Voorheen had ik dit nog niet, maar is na het verwisselen ontstaan. Als ik hem gewoon stationair laar draaien dan draait hij goed en is dat geluid er niet. Ik vraag me af of dat goed is......

Grt, Arthur

arthurp 0

15 jaar

Arthur

Kun je er eens een opname van maken, en die op youtube plaatsen ?

Heeft het asje, dus waar de rotor opzit geen speling ? En zie je ook geen sporen van aanlopen o.i.d. in de verdeelkap ?

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Hoi Stefan, het asje heb ik niet gecontroleerd op speling, verder geen sporen van aanlopen in de verdeelkap. Die ziet er nog prima uit. Ook bij stationair draaien tikt hij zachtjes. Als je gaat rijden dan hoor je het erger. Hoe meer kracht je met optrekken gebruikt, hoe harder het word. Als je eenmaal normaal op snelheid bent dan verdwijnt het. Als ik vanuit staionair gas geef bij stilstand,is het er ook niet.
Ben verder niet zo'n computerdeskundige, dus kan het geluid wel opnemen, maar dan op youtube zetten is niet mijn sterkste kant! Als het echt van belang is dan ga ik het gewoon proberen!
Groetjes, Arthur

arthurp 0

15 jaar

rij even langs de garage misschien moet er iets aan je ontsteking gesteld worden

kleijn 0

15 jaar

Is die niet electronische geregeld Willem ?

stefan84 0

15 jaar

ja dat weet ik niet precies dacht het wel maar mijn zoon had het zelfde aan de hand
hebben ze in de garage wat aangedaan
weet alleen niet meer wat steef
mvg willem2

kleijn 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.