Hallo,
Mijn richtingaanwijzers doen het goed zolang ik geen dimlicht gebruik. (Bij stadslicht doen ze het ook goed.) Zodra ik mijn dimlichten aanzet, doen de rechterrichtingaanwijzers het niet meer (links wel). Het relais tikt niet meer en het groene dashboardlampje van de richtingaanwijzers brandt constant. Als ik mijn alarmlichten aan zet, doet ook alleen de linkerkant het.
De het rechterdimlicht brandt een stuk minder fel dan het linker. Ik weet niet of dat er ook mee te maken heeft. En het rechter stadslicht doet het niet, maar die waarschijnlijk gewoon kapot.
Weet iemand waar ik het beste kan gaan zoeken? In de bedrading, of moet ik naar het relais kijken? Of kan het misschien een massaprobleem zijn?
gr.
Martijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou maar eens zorgen dat de rechterkoplamp goede massa krijgt.
Probleem opgelost. Het was inderdaad een slechte massaverbinding. Ik heb een nieuwe gemaakt en de koplamp brandt weer fel. En de knipper doet weer wat ie moet doen.
Bedankt voor de tip.
gr.
Martijn
13 jaar
Leuk een D kadettje !
Ja, hij is echt heel leuk. 't Is de versie met ronde koplampen. Zie je bijna nooit meer. Ik heb hem nog maar sinds zaterdag.
Als eerste auto heb ik een Omega B 2.5V6 (bwjr. 2000). Als je dan een uur in die Kadett hebt gereden, weet je niet wat je meemaakt als je in die Omega stapt. Wat een verschil in comfort.
Toch rijdt zo'n Kadettje best lekker. En wat een zicht rondom heb je. En het leuke is: met een vraagbaakje en Problemcar kan je eigenlijk alles zelf doen. En je kan overal goed bij. Dit wordt een blijvertje!
gr.
Martijn
13 jaar
ronde koplampen, half kofferklepje ? , 1.0 motortje, je hebt een echte basic te pakken.. :D
Hou de roest goed onder controle, het zit werkelijk overal...maar wees er zuinig op want ze bijna uit het straatbeeld verdwenen !
En als je hem weg doet neem dan kontakt met me op !!
TIP: word lid van de Historische opelclub nederland HOCN
succes er mee.
Deze werd eerder ook ingezet door het "GAK". Iedereen in autoland wist om welke uitvoering het dan ging. Dit was de goedkoopste versie....... Vaak waren ze groen of oranje. De DAF/Volvo 66 is ook zo'n voorbeeld.
Haha, hij is inderdaad oranje. Hij heeft een half kofferklepje. En basic, dat vind ik juist leuk. Het valt me op dat veel mensen alleen de versie met hoekige koplampen kennen en niet de ronde.
De roest valt mee, maar ik moet er wel wat aan doen. (Gekookte lijnolie toch?)
@ Christiaan: Ik heb hem van Marktplaats gekocht voor 800. Er staat ook nog een grijze op Marktplaats, voor 1600. Zelfde type, alleen een 1.2N, ook van 1982. Die ziet er mooier uit dan de mijne, maar ik vond hem te duur.
gr.
Martijn
13 jaar
Ik heb drie jaar geleden een plaatje van een D kadett gekocht, echt een met alle papieren , dealer onderhouden en met alle boekjes, tweede eigenaar en van een oude man in een rijke stinkersbuurt.. prijs 2000
Na een half jaar maar eens alle loss plaatwerk verwijderd en het interieur eruit...
Tot op het bot verrot !! niks meer aan te redden... is een donor geworden.
Geloof me als ik zeg dat je die van jou heel goed moet nakijken ! begin vooraan bij de kokers, haal de bitumen weg, ik hoop dat je echt mazzel hebt gehad.
gekookte lijnolie, warm inspuiten eventueel vermengd met een wax of ML zodat het indikt.
Maar bedoel je dan dat ik eerst de halve auto moet slopen om te kijken of tie niet is doorgerot? Je zegt dat ik bij de kokers moet beginnen, maar ik weet niet precies waar je dan bedoelt en waar dan dat bitumen zit wat ik weg moet halen. Bedoel je de liggende kokerbalken onder de portieren?
En inspuiten met een oliespuit op de compressor?
13 jaar
daar komt het idd wel op neer ja.
Binnenkant wielkasten bij de uiteinden van de dorpels een soort driehoek als je van onderen kijkt, zwak punt.
Dorpels zelf
Kokerbalken midden onder de auto door.
Voor en achterzijde van de bodem , met name in de hoeken en op de plek waar twee delen op elkaar liggen ( waar je voeten ongeveer staan )
Onder de achterklep ( rubber los trekken )
Onderzijde deuren ( velsnaad , deurbekleding even los )
wielkasten achter einde dorpel.
Onderzijde kofferbak
reservewielbak
binnenschermen onder de motorkap
plaat onder de accu
voorfront rondom de koplampen
OK, hier heb ik iets aan, ga ik systematisch controleren en inspuiten.
Zou je roest aan de buitenzijde van de carosserie ook met lijnolie behandelen? Of schoonkrabben, primer erop en lakken?
13 jaar
buitenzijde altijd zo veel mogelijk verwijderen, liefst tot op blanke metaal, plaatdelen opnieuw inlassen en als dat echt geen optie is, met roestomzetter, etsprimer, grondlak en lak afwerken al naar gelang waar het zit en hoe ver jezelf wil gaan.
Holle zeer kwetsbare delen met lijnoliebasis behandelen en iets minder onaangetaste delen zou je in de ML kunnen zetten.
Beter te goed als niet doen want een kadettje is zo weg.
Er zit inderdaad meer roest dan ik eerst dacht. Bij in de kofferbak op het diepste punt achter de wielkasten (bij de achterlichten). Daar kijk je door sommige kiertjes al naar buiten. Ik ga hem uitgebreid conserveren. Ben benieuwd hoelang hij het volhoudt.
13 jaar
Deze topic kan gesloten worden. Massaprobleem is opgelost en roestprobleem ben ik aan het behandelen volgens de tips van Christiaan.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar