Vanochtend is onze Zafira er mee opgehouden: stinken, dikke rookwolken (uitlaat) en niet meer boven de 1000 toeren uit komen. Nee!!!!!!!!! Er is geen benzine i.p.v. diesel getankt. Een kennis (=automonteur) ANWB (2 medewerkers) en de Opeldealer weten niet wat het is. Op computer is ook niets uit te lezen. Herkent iemand dit probleem?
Deze auto is vanaf het begin al een probleemauto geweest. Wij waren altijd tevreden Opelrijders maar voor ons geen andere Opel meer. Dit omdat er ook totaal geen respons van Opel Nederland komt op je klachten. Klachten begonnen al toen de (nieuw aangeschafte) auto 1 maand in ons bezit was.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zit je uitlaat niet dicht(kathalysator kapot)effe de uitlaat voor de kat losgooien en gas geven kijken wat ie dan doet
Nee, hier is al naar gekeken. Nadat het "domme" blondje de bon van het tanken (ik heb echt diesel getankt hoor! Weet u dat wel zeker mevrouwtje? ) had laten zien is er naar de uitlaat gekeken.
16 jaar
nee nee ik zeg niet dat je benzine getankt hebt,maar of hier al naar gekeken is.ook losgegooid en geprobeerd???en je timing gekontroleerd
16 jaar
Gisteren is er nog een roetmeting gedaan i.v.m. de APK. Auto was weer goedgekeurd. Wegenwachtmedewerkers en garage zijn ook met de uitlaat bezig geweest. Dit was niet het probleem volgens hen.
16 jaar
????????roetmeting oké hoe kan dat nou.
16 jaar
Ik denk dat je brandstofpomp kapot is werk bij de opel en heb dit al vaak voor zien komen.. vanmiddag nog 1 een opel astra 2.0 DTi witblauwe rook uit de uitlaat slecht lopen van de motor en niet accelereren.. Word dan in ieder geval een duur grapje zo'n pomp kost uit mijn hooft zo'n 1250,- bruto..
Hoop dat je hier iets aan hebt
Koen
Hallo Koen,
Ik schrik een beetje van je berichtje. Hoop dat het dat niet is. Mocht het de brandstofpomp wel zijn: je schrijft dat het vaak voorkomt. Enig idee waardoor het ontstaat?
Astrid
16 jaar
Zoek eens naar de Bosch VP44 Fuel pump op google. Sommigen zeggen een elektronisch probleem. (Probleem met printplaatje)
Andere zeggen dat die pomp design problemen heeft. Ze heeft smering door de brandstof nodig en als je afremt op de motor gebeurt dit niet.
16 jaar
Het is ook geen EGR klep die blijft hangen?.
16 jaar
Het komt over het algemeen door slijtage in de brandstofpomp.. Bij een EGR klep gaat hij niet zo roken als bij een kapote pomp, EGR zie je bijna niet vanuit de auto die rook die ik beschrijf is niet te missen.. de electronische unit wil idd ook wel eens kapot gaan waardoor hij niet meer brandstof inspuit.. na er wat verder overnagedacht te hebben denk ik ook wel dat het in de electronica zit. VP44 pompen zijn zoiezo al ondingen maar als hij niet "nagelt" (Ratelend geluid bij motor) zou het zomaar eens kunnen zijn dat de electronica de pomp niet meer versteld waardoor de pomp gewoon in 1 stand blijft hangen.. Wat ik zo raar vind is dat ze dit niet weten bij de opel dealer.. Ik werk daar ook en het komt toch zo'n 1x in de week voor dat er we eits is met een dieselpomp.. Maargoed hoop voor jou dat het de electronica is scheelt veel geld..
Hallo Koen,
Ik zou willen dat er hier in de buurt een echte Opelprofessional zat! Na 6 uur zoeken zijn ze erachter dat het de brandstofpomp is. Ik had dit zelf al aangegeven: zou het niet kunnen zijn ...... Je snapt het wordt een gepeperde rekening. Alleen al 6 uur om te onderzoeken wat het was. Ik moet op een rekening van ongeveer Euro 2.400,00 rekenen. De Zafira gaat er nu uit! Heeft ons al bijna Euro 12.000,00 gekost buiten normale beurten en vervanging banden om.
Bedankt voor je reacties.
16 jaar
En weer een opel?.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar