Opel Corsa: rommelig lopen Corsa B 1.4

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo techneuten,

Mijn vrouw is in het bezit van een Corsa B (1996) en die loopt
“rommelig”,rond de 2000 toeren, met weinig gas zachjes rijden.

Wat verder opvalt zijn der volgende verschijnselen:
Het verergerd als het warmer wordt,
Zakt erg langzaam terug (of naar 1100 toeren) in toeren als je rijdt en het gas los laat en in zijn vrij zet.
Als ie stil staat valt ie (bijna) direct terug naar stationair toerental.

Iemand een idee?, ik erger me er groen aan, maar heb geen idee waar te zoeken.

Alvast dank,

Herbert

herbo

Geplaatst door herbo (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

marco (0), 17 jaar geleden

ik zou eens gaan lijken of er slangen los liggen of kapot zijn.
en controleer je inlaatspruitstuk pakking eens of die nog heel is

gr marco

herbo (0), 17 jaar geleden

Hoi Marco,

Slangen zitten allen vast en zijn niet stuk, voor zover ik kan zien dan.
Pakking spruitstuk is volgens mij ook heel, het is er in ieder geval droog.

IK snap vooral het verschil in moeilijk terugvallen in toeren niet tijdens rijden en stilstaan.

gr Herbert

stefan84 (0), 17 jaar geleden

denkt toch aan een vals luchtje...

Stefan

marco (0), 17 jaar geleden

hoor je dat er valse lucht wordt getrokken ??
je kan je inlaatspruitstuk pakking testen doormiddel van motor laten draaien .
BIJV: remmen reiniger op je spruitstuk spuiten bij de aansluiting van het motorblok
en als de motor dan raar gaat doen ( overslaan nog slechter lopen enz enz ) dan is je spuitstuk pakking lek

heb je dat al geprobeerd ??


gr marco

herbo (0), 17 jaar geleden

Hoi Marco,

Nee heb ik nog niet gebrobeerd, als ik even gelegenheid heb doe ik dat (de vrouw is de hort op...)
Overigens lastig te horen denk ik of er valse lucht word getrokken, met je hoofd op het kleppendeksel, maar ik zal mijn best doen...
Wat ik alleen niet snap is de kwestie met het stationair lopen, zolas ik eerder vertelde, er zit volgens mij
geen sensor die meet of de auto rijdt?, er zit er 1 op de bak, maar als ik die los haal merk ik geen verschil.

Alvast dank,

gr Herbert

tijne (0), 17 jaar geleden

rem reiniger werkt niet is te dik

en dat de motor onder het rijden op de 1100 toeren blijft hangen is normaal want als je dan met ingetrapte koppeling remt tot stil stant zal je zien dat zo dra je stil staat het toerental zakt naar de 900 ongeveer.

gr tijne

herbo (0), 17 jaar geleden

Dank Je Tijne,

Je erste opmerking zou kunnen, weet ik niet, maar het lijkt me knap vloeibaar -:)

M.b.t. het stationair, wat je zegt klopt, ik snap alleen niet hoe dat kan.
Ik heb ook de bougies nog bekeken, de ronde rand is bruinig/zwart, de massa-elektroden zeg maar zijn allemaal lichtgrijs....
Affijn we zoeken nog weer verder.

Dank in ieder geval voor het meedenken.

groeten,

Herbert

anoniem-1573996169 (0), 17 jaar geleden

Hoi,ikzelf heb hezelfde (denk ik) meegemaakt,vanalles vervangen en gedaan ,en wat bleek nou,de EGR klep was niet goed,even los gehaald een pakking gemaakt die alles afdicht ,en klaar is ie,hij loopt weer zonder hakkelen of stoten,en de kosten,, stukje pakkingpapier,,

anoniem-1573996169 (0), 17 jaar geleden

En wat die te dikke remreiniger betreft,dat heb ik nog nooit meegemaakt ik gebruik dit ook altijd om een lekke pakking op te sporen,en remreiniger is super vluchtig dus ik denk dat er niets dunners bestaat.

herbo (0), 17 jaar geleden

Hoi Robbie,

Waat zit de EGR klep?, heb er al veel over gelezen maar geen idee waar ie zit, misschien kan je me dat uitleggen.

Alvast dank,

Herbert

anoniem-1573996169 (0), 17 jaar geleden

Dag Herbert,als je voor je motor staat zie je je kleppendeksel,en net achter die kleppendeksel zie je een ronde pot van ongeveer 10 cm hoogte,die zit vast met twee torxbouten en zit vast op het inlaatspruitstuk, (je moet wel even je luchtinlaat gedeelte verwijderen plastic zwarte kap)die schroef je even los dan maak je een pakking die alles afdicht (blinde pakking wel genoemd)en schroef je hem weer vast 10 min .werk daar kun je ongestraft mee rijden en voor apk hoef je ook niet bang te zijn want dit doet niet ter zake succes

stefan84 (0), 17 jaar geleden

remreiniger is wel degelijk perfect spul om een lekje mee op te sporen!

dik ?? hoezo dik.. fikt als de beste..

bij een lek zou de motor hoger in toeren gaan lopen als je dit erop of ertussen spuit voor een paar sec.

maar pas op,bij een warme motor..

Stefan

tijne (0), 17 jaar geleden

nou laat je auto draaien en haal de slang van je luchtfilter af en spuit is remreiniger er in dan zal je zien dat de auto nagenoeg niet reageert of alleen de mijne reageert niet maar daar geloof ik niet in.

als als jij dan een lekker pakking heb krijgt hij maar zo weinig vloeistof dat hij al hellemaal niet reageert en als de pakking voor een groot stuk kapot zou zijn dan hoor je het al als je de kap open doet.

gr tijne

herbo (0), 17 jaar geleden

Hoi Marco, Tijne,

Ik geloof dat jullie er allebei niet ver naast zaten, hij zoog valse lucht bij de aansluiting v/d EGR klep.
Ik heb er tijdelijk een dichte pakking van karton tussen gezet en ik geloof dat het weg is.
Ik zal er volgende week nog eens oplettend in rijden.
Als het definief weg is laat ik me nog wel even horen.

Alvast hartelijk dank,

Herbert

stefan84 (0), 17 jaar geleden

tijne

als je het in het begin van het filter spuit is het al 'vervlogen' eer het verbrand word!!!

is hetzelfde als je benzine in een spuitflesje doet,en je spuit een paar keer in het begin van het filter,zal er ook niet al te veel gebeuren.

spuit je het op een lek inlaatspruitstuk,reageerd dit wel degelijk als de beste!

denk dat dit bij de meeste mensen wel bekend is,of heb je remreiniger van de C-1000 ?

Trek bij je auto eens een vacuum slangetje af en spuit er wat remreiniger in,en bekijk het resultaat ??

tijne zegt :

als als jij dan een lekker pakking heb krijgt hij maar zo weinig vloeistof dat hij al hellemaal niet reageert en als de pakking voor een groot stuk kapot zou zijn dan hoor je het al als je de kap open doet.

>>>

Als er valse lucht aangezogen word,en je spuit het erop lijkt het mij toch logisch dat deze er meteen op reageerd,ipv helemaal niks doet ?

Stefan

anoniem-1573996169 (0), 17 jaar geleden

Wat zei ik ??? EGR klep,, allemaal trubbel met de egr klep,bij meerdere merken auto's gewoon afpluggen die handel.

anoniem-1573996169 (0), 17 jaar geleden

En wat die remreiniger betreft,probeer het maar eens uit,trek aan de achterkant van je carburateur een slangetje los,en spuit remreiniger in de buurt van dat losgetrokken slangetje,wel tijdens lopen natuurlijk,gegarandeerd dat hij reageert,meestal versneld het toerental.

stefan84 (0), 17 jaar geleden

dat bedoel ik..

al geprobeerd Tijne ?

Stefan

herbo (0), 17 jaar geleden

Jij natuurlijk ook bedankt, Robby!, rake tip van die EGR klep.

groeten,

Herbert

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.