Opel CORSA: rook en stank als de motor lang loopt

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: Z13DTJ, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 55

Dag mensen.

Ik heb een Opel corsa 1.3diesel van bouwjaar 2009 km stand 260.000

Zodra ik lange stukjes rij komt er viese stank en rook uit de motorkap en er komt dan ook lichte rook uit mijn uitlaat
En auto krijgt hoge druk dan rijd de auto opeens 18 t/m 25L bij 100km.. terwijl het altijd makkelijk 5L /100km is.

En de fan heb ik nooit aan zien gaan kan dit mischien het reden zijn?

Of kan dit een koppakinglek zijn?

Wel is de niveau van het olie en water altijd het zelfde, voldoende.


Help me alsjeblieft :)

Renault52

Geplaatst door Renault52 (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Wat bedoel je met "auto krijgt hoge druk"?

Je bedoelt met "18 t/m 25L bij 100km" waarschijnlijk het brandstofverbruik?
Miscshien zijn er problemen met het regenereren van het roetfilter.
Gaan er geen lampjes branden op het dashboard?

Heb je de motorkap al open gehad om te zien waar die rook vandaan komt?
Misschien een olielek of zoiets te zien?
Ik zou er verder niet meer mee rijden i.v.m. mogelijk brandgevaar.
Of als de fan echt defect is, een mogelijk gevaar van oververhitting.
Wat geeft je dashboard aan over de koelvloeistof temperatuur?

Renault52 (0), 5 jaar geleden

ik heb 2 dagen terug bij de wasstraat met hoge druk reiniger binnenkant goed gewassen van de motor daar licht het niet aan denk ik en er brand geen lampen op de dashboard

Renault52 (0), 5 jaar geleden

Ja ik bedoel het brandstofverbruik tijdens het rook en stank gaat de brandstofverdruik heel hoog

kaleido 1 (1355) PRO, 5 jaar geleden

Ik denk dat hij aan het regenereren is , maar dat dit waarschijnlijk niet helemaal goed gaat , roetfilter zou maar zo eens verzadigd kunnen zijn of er tegenaan zitten.
Laat dit eens controleren , als er verder natuurlijk niets lekt onder de motorkap.

Renault52 (0), 5 jaar geleden

er is wel wat olie lekkage denk ik
ik ben afgelopen woensdag naar de garage geweest voor nieuwe olie en oliefilter auto moest op de brug en toen zagen we dat er veel olielekkage was aan de onderkant van de motor..
Garage kon niks zeggen Ze zijden dat ik met hogedrukreiniger goed moest wassen de onderkant van de auto en via het bovenkant van de motor en moest veel rijden en later de auto weer terug brengen zodat hun beter konden zien van waar de lekkage komt..

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Goed, het roken komt dus van de lekkage. Dat moet best een flinke lekkage zijn, gezien de rook.
Mocht die olie op de uitlaat komen dan kan er brand ontstaan.

Afspuiten met hoge druk is altijd een risico. Water en elektronika gaan niet samen.
Als het hoge verbruik pas na het afspuiten kwam, dan denk ik dat er ergens water in een stekker zit.

Renault52 (0), 5 jaar geleden

van waar kan de lekkage komen weetje dat mischien?

zou dit een dure grap zijn?

heb de auto niet zo lang de fan heb ik nooit aan zien gaan zou dit mischien ook de reden zijn?

Renault52 (0), 4 jaar geleden

g

ferdinand (60), 4 jaar geleden

Je topics eindigen op g en d. Maar hoe het nu is afgelopen zien we niet.Daarbij als je de auto nog niet zo lang hebt zou ik terug gaan.Want er mankeert wel het een en ander aan.
Ferry

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.