Opel Astra: rookt veel

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

wie o wie kan mij helpen mijn astra rookt veel na het warm draaien bijv, als ik op snel weg rijd en er is opeens file na minuutje stilstaan en daarna wegrijden komt er veel rook uit de uitlaat zwart grijs en als je wat doorrijd houd het op. dus het rookt na wat stilstaan?
Ben laatst geweest naar de garage en die zij dat het kleprubbers vervangen moesten en daarnaast ga je ook natuurlijk van alles veranderen zoals distributieriem koppakking etc etc dus hogekosten! of kan het iets anders zijn? wie heeft hiermee een ervaring? anders staat de auto aankomende vrijdag in de garage voor kleprubbers.

kahan58

Geplaatst door kahan58 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

patje kadettje (0), 14 jaar geleden

heeft ie ook olievebruik??

kahan58 (0), 14 jaar geleden

weet nog niet heb hem pas afgelopen zaterdag gekocht (miskoop misschien)

patje kadettje (0), 14 jaar geleden

mm,das niet zo mooi.
Hoe zijn ze erbij gekomen dat het je kleprubbers zijn?
Was het een Opel dealer?

miraltje (0), 14 jaar geleden

kleprubbers kunnen vervangen worden zonder alles uit te bouwen.

kahan58 (0), 14 jaar geleden

[quote=miraltje]kleprubbers kunnen vervangen worden zonder alles uit te bouwen.[/quote]
kop moet er toch vanaf of niet soms? dan kan je net zo goed alles verwisselen\vernieuwen.

kahan58 (0), 14 jaar geleden

wat kan het anders zijn?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

[quote=kahan58][quote=miraltje]kleprubbers kunnen vervangen worden zonder alles uit te bouwen.[/quote]
kop moet er toch vanaf of niet soms? dan kan je net zo goed alles verwisselen\vernieuwen.[/quote]
Met het juiste gereedschap erbij,hoeft de kop er niet altijd af!

stefan84 (0), 14 jaar geleden

[quote=kahan58]wat kan het anders zijn?[/quote]
Kan vanalles zijn..

Hoe zijn ze erbij gekomen dat het je klepsteelrubbers zijn zoals Patrick al vroeg ?

patje kadettje (0), 14 jaar geleden

volgens mij hoeft bij een 16V kop er niet nee,de nokkenassen hebben gedeelde schalen,toch stefan?

kahan58 (0), 14 jaar geleden

[quote=stefan84][quote=kahan58]wat kan het anders zijn?[/quote]
Kan vanalles zijn..

Hoe zijn ze erbij gekomen dat het je klepsteelrubbers zijn zoals Patrick al vroeg ?[/quote]
ze zeggen dat het heel vaak voorkomt bij dit motoren vandaar.

patje kadettje (0), 14 jaar geleden

kan best hoor maar om dan meteen maar er van uit te gaan dat dat het ook is.
Beetje snelle conclusie lijkt me.
Heeft de auto veel gelopen?

Beetje stomme vraag mischien,toen je de auto kocht (je hebt hem net zei je) rookte die toen ook al zo??
Als het kleprubbers zijn moet ie dat toen ook al gedaan hebben lijkt me.
Dat komt niet van de ene op de andere dag.

kahan58 (0), 14 jaar geleden

[quote=patje kadettje]kan best hoor maar om dan meteen maar er van uit te gaan dat dat het ook is.
Beetje snelle conclusie lijkt me.
Heeft de auto veel gelopen?

Beetje stomme vraag mischien,toen je de auto kocht (je hebt hem net zei je) rookte die toen ook al zo??
Als het kleprubbers zijn moet ie dat toen ook al gedaan hebben lijkt me.
Dat komt niet van de ene op de andere dag.[/quote]
156000 met nap

had toen geen rook gezien had ook niet lang mee gereden een stukje gereden dan motor uitgezet rookt pas als je veel hebt gereden

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

kijk en daarom maak ik altijd een proefrit van ruim 40 a 50 km.

probeer eerst maar eens het echte probleem te vinden voordat ze alles gaan vervangen.

heb op mijn 1.6 16V nieuwe kleprubbers, heb niks geholpen, onderblok is gewoon versleten (let wel 120.000km Werkelijk / altijd goed warm gereden / koppakking is al 2x kapot geweest)

ben nu op zoek naar een 1.8 onderblok, die zijn sterker en pasbaar met X16XE kop.

Willem

kahan58 (0), 14 jaar geleden

Hoe moet je de echte probleem vinden als je niks gaat vervangen ben al naar heel veel garages geweest en de meesten zeiden dat het de kleprubbers zijn en een paar zeiden dat het heel misschien de zuigerveren konden zijn! nou voor de rest weet ik het ook niet meer weet niet of het wel zin heeft om naar de dealer te gaan zien de kosten bij de dealers!

patje kadettje (0), 14 jaar geleden

maar een dealer heeft wel de meeste know how/ documentatie/ ervaring met z'n eigen product.
Dat houdt dus in dat ze vaak veel sneller het probleem gevonden hebben,dus het hogere werkplaatstarief verdien je zo weer terug,plus dat zij ook nog eens alle speciale gereedschappen hebben.
Niet dat ik dealers propageer of zo maar voor dit soort dingen is het toch vaak het slimst om heen te gaan.

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

cilinder lektest uitlaten voeren bij WARME motor.

willem

kahan58 (0), 14 jaar geleden

klepsteelrubbers vervangen en probleem opgelost, inderdaad kop hoefde er niet vanaf.
bedankt voor al jullie reacties!

Maar nou heb ik weer een probleem,

me kachel als ik heb knop op warm draai hoor ik tikkend geluid onder de dashbord
heb wel wat gevonden over tikkende geluiden op problemcars maar weet echter niet hoe ik het moet doen met dat stekker,kraan en kachelhuis heeft iemand een beschrijving met plaatjes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.