Goedendag allemaal,
Onze ruitenwisser was kapot en ik had hem vervangen voor een nieuwe, eind goed al goed, toch?
Helaas heeft de 2e hands ruitenwisser met motor het maar kort gedaan, dus een andere zoeken en monteren.
De volledige ruitenwisser mechanismedie het gewoon had gedaan, tikte wel, je zag hen bewegen, maar verder deed hij dus niets...
Vandaag haalde ik een andere 2e hands ruitenwisser installatie, sloot deze aan en er kwamen hele kleine vonkjes vanaf.
Volgens mij staat er dus wel degelijk spanning op.
Als ik de ruitenwisser schakelaar omhoog zet, dus op "aan" , dan beweegt het mechanisme helaas niet.
De zekering is niet doorgebrand en is dus nog in tact.
Hoe kan ik nu verder controleren wat ik moet doen?
Hoor graag even wat adviezen. Alvast bedankt hiervoor.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kijk eens naar de doorvoer bij de klep.
Misschien een versleten draad
Hallo Rene,
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met die klep.
Ik zie een stekker, die druk ik op het tegen gedeelte,
Wat vast ziet aan het hele ruitenwisser mechanisme.
Je ziet dan kleine vonkjes wegspringen, dus staat er
in mijn beleving spanning op. Ik ben niet technisch genoeg om te weten
wat je met die klep bedoelt.
Toen ik de vorige ruitenwisser mechanisme aansloot en ik zette het aan, dan zag je het ronddraaien,
nu blijft alles dood. Ik moet dus gaan uitsluiten of het de bedrading,
de ruitenwisser mechanisme of bijvoorbeeld de schakelaar bij het stuur is, toch?
Kun je mij misschien uitleggen hoe ik met een lampje kan testen of er inderdaad stroom op de strkker komt?, of hoe ik dat op een andere manier kan testen. Zou je dat even heel duidelijk in Jip en Janneke taal in stappen willen omschrijven?
Rest mij je nog een hele fijne dag toe te wensen.
Groetjes
Christo
9 jaar
Hij denkt dat het je achter ruiten wisser is
9 jaar
Ik heb de A.N.W.B er al bij gehad, het bleek dat het de verkeerde ruitenwisser module was. Het had een 5 pins aansluiting en ik heb er 3. Toen ik het kocht heb ik nog verteld tegen de man van de sloop, dat het een 3 punts aansluiting betrof, maar volgens de man was dat geen probleem. Helaas bleek het dus toch verkeerd te zijn. Ik moet nu dus op zoek naar een ruimtewisser module van 1993 met een
3 punten aansluiting, vindt hij maar eens.
Ik heb diverse autodemontagebedrijven gebeld, maar niemand kon mij helpen aan het juist model. Als jullie tips hebben verneem ik dat graag.
Christo Cornelissen
9 jaar
ja dan zijn we snel klaar gelukkig kosten die dingen haast niks
9 jaar
Gelukkig vallen de kosten mee, maar dat zijn dan helaas niet de juiste modellen. 5 punts i.p.v.3 punts. Kosten tussen de 35.00-50
Nu nog een 3 punts model zien te vinden. Hoe zou jij daar naar zoeken. Heb het net op de onderdelenlijn.nl geplaatst, even afwachten dus.
9 jaar
gewoon ff onderdelen online
of de plaatselijke sloop bellen die motors hebben ze overal wel liggen
wel ff opletten dat je de goede krijgt nu weet je het
-maar ff voor de helderheid het is de voorste motor niet je achterste
9 jaar
Het is inderdaad de voorste motor. Ik heb inmiddels ook begrepen dat ik ook niet noed zat met de opgegeven informatie
Het stekkertje moet geen 3 pins zijn, maar er moeten 4 pinnen zijn, dat zag ik dus niet goed.
5 gaatjes, waarvan er dus 4 gevuld zijn met een pinnetje.
Morgen kan ik er een ophalen voor 50 en ergens anders voor 40.00 exclusief 9.00 aan verzendkosten en 3 maanden garantie.
Dus mijn probleem is waarschijnlijk snel opgelost.
Laat het je weten. Prettige avond nog verder.
Christo
9 jaar
Hallo hier ben ik dan weer even terug,
Het probleem blijkt nu uiteindelijk niet aan de ruitenwissermodule te liggen,
maar aan een of meerdere van de toevoerdraden die vanuit de auto naar de stekker lopen.
Als ik de ruitenwisser installatie stekker aansluit op de stekker van de draden in de auto, dan doet hij het dus
de ene keer wel en de andere keer niet.
Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb het plakband al bijna helemaal verwijderd tot
waar de draden verdwijnen, maar zie uiterlijk niets aan de 4 draden. Geel groon zwart en wit.
Wat ik wil gaan proberen:
Ik wil ergens, zeg 5 cm vanaf de stekker alle draden doorknippen en strippen
en met andere draad weer verlengen ( met enkelvoudige kroonsteentjes) en de uiteinden in de stekker steken
en alles goed aftapen.
Kan ik dat zomaar doen, of moet ik nog ergens rekening mee houden?.
Ik weet n.l. niet in welke draad de sluiting precies zit.
Weet jij toevallig hoe ik dit het beste kan gaan doen?
Groetjes
Christo
9 jaar
leg eens een massa draad van je ruitenwissermotor naar de carrosserie of naar de minpool van de accu
Gr. MERIVA
knippen zou ik niet doen beter ff uitvlooien welke draad het is
zou beginnen met de stekker als je hem stevig aandrukt doet die ook niks ?
spuit de stekker in met contact spray voor roest of dergelijke
lukt dat niet dan een voor een de draad bij de stekker bewegen tot je de draad hebt waarop die wel reageert
zal dat de boos doener zijn kijk dan of die wel goed contact maakt met de andere pin in de stekker
pinnetjes niet beschadigt e.d.
heeft dat alles geen succes kun je een voor een aan de draden trekken als het draadje waar je aantrekt voelt als een elastiekje
heb je de breuk te pakken maar niet zomaar gaan knippen en geen kroonsteentje gebruiken maar de klemmetjes die er voor zijn succes
9 jaar
Heel erg bedankt voor al je adviezen.
Ga er morgen mee aan de slag. Ga morgen anders eventueel een andere stekker halen.
Prettige avond verder en ik hou je op de hoogte van de resultaten.
Groetjes
Christo
9 jaar
Als ik het goed heb is een van de bevestigings bouten van het mechanisme ook de massa verbinding van de motor. Het wil wel gebeuren dat dat niet goed meer werkt, even een extra massa aan het mechaniek maken en dan werkt het waarschijnlijk weer.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar