Opel Kadett: Schokken van motor

Bouwjaar: 1972

2 Maanden terug heb ik een soortgelijke vraag gesteld. Motor houdt schokkerig in bij snelheden boven 100 km/u. Carb. vervangen, laten afstellen, pakkingen vervangen. Contactafstand op 0,4 gesteld. Maar dan zou de contact hoe rond de 50 graden moeten zitten, dit is niet het geval. Als de contactafstand 0,3 benadert de hoek wel 50 graden, maar dan loopt de motor voor geen meter. Heb nieuwe bougies, verdelerkap en contactpunten geprobeert. Niks helpt. Suggesties?

Bedankt,

Martijn

msilkens

Geplaatst door msilkens (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Kadett? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Mussotje (0) PRO, 19 jaar geleden

De contacthoek alleen verstellen maakt niets uit. Daarna zal je ook het tijdstip van de ontsteking moeten controleren.
Vacuum doosje nog goed??
As van de ontsteking niet teveel speling??

msilkens (0), 19 jaar geleden

Kunnen de bougiekabel zulke problemen als ik met mijn kadettje heb veroorzaken? Die kabels zitten er alweer een jaar of 3 erop.

driessh (0), 19 jaar geleden

Controleer de vervroeging eens. Probeer of je de rotor naar rechs kunt draaien en of hij dan terug springt en zuig eens aan het vacuumslangetje of dat niet lek is. Als de contactpunten blauw zijn vervang de condensator ook eens. En natuurlijk het eerst de contacthoek instellen en daarna de tijdsstip NIET ANDERSOM. succes Henk

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Martijn,
Als het een delco onsteking is dan zit het probleem in een versleten grondplaat,de vacuumvervroeging trekt de hele grondplaat scheef en daar door veranderd steeds de contacthoek en het ontstekingstijdstip.
Een delco herken je aan de verdeelkap die met twee schroefjes vast zit.

Hans

msilkens (0), 19 jaar geleden

Probleem was een kwestie van Chaos-regel. Carb was slecht, van 2 stuks een nieuwe 'goede' laten maken, carb perfect laten afstellen (labda 1, co 2,5), uiteindelijk heeft ie de contactpunten slecht afgesteld, condensator was slecht, dus contactpunten blauw. Al met al loopt ie nu vrij aardig alleen blijft de carb slecht. Bedankt voor jullie reacties!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.