Temperatuurmeter schommelt erg ( ook tot in het rood), terwijl de motor een gewone temperatuur heeft. Soms gaat het een paar dagen goed maar dan komt het probleem weer terug. Contactpunten zijn gecontroleerd, bedrading van contact tot motor is gecontroleerd, temperatuurcensor is vervangen, nieuw dashbord is geplaatst en nog is het probleem aanwezig. Is het mischien een electronisch probleem?????? , ik heb enige tijd geleden een nieuwe tweede sleutel ( met a.b. ) gekregen en ik heb het gevoel dat dit er mischien wel mee te maken heeft. Frans,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Toch te wienig massa op de motor.
niet alleen massapunten controleren, maar ook de weerstand meten van Accu - naar motor.
Vaak heeft de kabel zelf TE VEEL weerstand
Persoonlijk zou ik lekker preventief een mooie massakabel leggen van de - van de accu naar de motor.
Willem
Foto van hoe het makkelijkst aan te sluiten zodat het uit het zicht blijft.
Bij de motor op de foto zag ook alles qua bekabeling er prima uit, alles schoon (bj.2002 115.000km op de teller)
Ik ging weerstand meten en kwam uit op dik 6.5 kilo ohm. met de motor en contact uit, met contact aan gaf ie nog meer weerstand
nu is dat nog maar tussen de 0,3 ohm met contact uit en 0,4 ohm met contact aan of motor aan
Dus kan ook aan de kabel zelf liggen.
Foto van: X16XEL (fase2), Z16XE, X18XE1, Z18XE motor met uitleg.
[img]http://i194.photobucket.com/albums/z228/...[/img]
Accu heeft inwendige kortsluiting
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar