Ik wil morgen de EGR klep gaan schoonmaken in de hoop dat er wat problemen zijn verholpen. Wat moet ik precies los halen en schoonmaken?
Bij mijn volkswagen T4 heb ik een plaatje tussen de EGR klep gezet zodat ik de uitlaatgassen niet meer m'n blok injaag. Ik rij er zo'n 30.000 km zonder problemen mee en wil dit ook gaan doen met de opel. Kan dit? en zoja hoe.
Problemen zijn inhouden bij hoge toerentallen in 3,4 en 5. Topsnelheid van 170 ipv 195. En een (in mijn eigen) te hoog dieselverbruik 1 op 12.
Mijn vrouw rijdt meestal en die rijd 120km per week 90km/pu lange rechte stukken weg.
Het blok heeft trouwens 200k gelopen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
afoppen van egr klep heeft geen zin....gaat de motor van in noodloop....en foutlampje gat branden op het dasch.....
ik zou eens een andere luchtmassa meter proberen...
Hadden we al eens geprobeert bij de dealer maar het probleem bleef hetzelfde. M'n huidige LMM is als nieuw en de LMM van de garage kwam uit een nieuwe doos.
Uit een eerdere reactie van jou zou het kunnen zijn dat het vacuumslangetje van de EGR klep verstopt zou kunnen zijn. Die wil ik vandaag met de egr buis schoon maken (als ik het slangetje kan vinden).
Ook het verbruik van 1 op 12 vindt ik nogal vreemd, of klopt dit wel?
20 jaar
ik rijdt met een astra g met dezelfde motor 1 op 14...
als het oliepeil te laag is krijg je ook deze problemen...
Net even onder de kap gekeken, ik kan geen egr buis vinden (althans ik weet niet welke het is).
Maaaar.
Net even mijn olie gecheckt zit geen druppel meer in en hij heeft ongeveer 10.000km geleden z'n beurt gehad. Niet dat dit het probleem op gaat lossen want dat heeft hij al van het begin.
Wat wel opvalt is dat bij de turbo en bij de eerste 2 gloeibougies veel olie en drap ligt. Het turbohuis (linkerstuk) zit ook vol met drap en olie. Er zit ook wat olie aan de achterkant van het schutbord.
Onder het geleidestuk waar de kabels doorlopen naar de gloeibougies is het helemaal droog.
20 jaar
Okee, alleen heb ik het peil gecontroleerd toen ik hem kocht toen was het goed en had hij het probleem al. Vlak daarna heeft hij een beurt gehad is de olie en alle andere zaken vervangen en bleef het probleem. Het probleem is eigenlijk nooit weggeweest. Kan het zijn dat er een pakking stuk is bij de turbo? deze is namenlijk olie gesmeerd en het zit daar onder de olie. (lijkt me 5 liter olie wel een beetje veel wat hij daardoor heeft geperst....)
20 jaar
deze motoren drinken zowiezo veel olie.....er moet daarom ook echt 5w30 volsyntheet in..
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar