Astra stationwagon bouwjaar 1992 c1.4nz e2 start s'morgens gewoon en na een 10tal seconden gaat ie rauw lopen net of hij op 3 cilinders loopt slaat af en start zeer moeilijk net of hij verzuipt.
De motor rammelt en je zou denken dat het een diesel is.
Als de motor warm is is er geen vuiltje aan de lucht en loopt hij zeer mooi.
inmiddels al vervangen
Bougies - Rotor + Verdeelkap - Motormanegment Sensor - Benzinefilter
Wie kan mij helpen want dealer weet het ook niet.
Peter
Geplaatst door pa3p (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden
Temp sensor motorregeling (die met 2 draden)
Willem
pa3p (0), 18 jaar geleden
Willem als je die blauwe met 2 draden bedoeld op de achterzijde van de motor onder de dikke slang die is vervangen.
Peter
Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden
ja die bedoel ik.
injector slecht??
willem
pa3p (0), 18 jaar geleden
Ook niet Willem de injectors zijn bij de dealer al nagekeken en zijn volgens de dealer ok
Ik heb van iemand een tip gehad dat het wel eens aan de kleppen of klepstooters kan liggen dat ze blijven hangen men zegt dat ik er Forte Motor Flush moet in gooien en dan 30 minuten op verhoogd toerental laten draaien dan de olie en oliefilter vervangen en Forte Motor Treatment erin moet doen.
Maar van deze middelen ben ik een beetje huiverig.
Heeft hier iemand ervaring mee.
Peter
dupl-u-424-5dd14981f35f4+froggy (0), 18 jaar geleden
Het kan ook zijn dat de overdruk ventiel van de olie pomp blijft hangen en te veel druk geeft. Olie druk meten of controleren of het ventiel vasthangt