Na het vervangen van de verdelerkap, rotor, bougies, bougiekabels, uitlaat(na de kat) en de egr klep, blijft mijn vectra slecht stationaiar lopen (o.a toerental laag/hoog en ploffen in de uitlaat. Na het uitlezen van de motor komt er geen fout tevoorschijn. Wie is er bekend met dit probleem en weet er een oplossing op. het betreft een Vectra 1.8I met Kat uit 1992
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als er geen storing zijn ...dan zou het mechanisch het probleem zijn
- distributie op tijd ?
- compressie? ( voor als ie meer dan 2 ton heeft gelopen moet je als de auto stationair loopt eve de peilstok omhoog trekken als je daar olierook(damp) omhoog komt dan heb je een cil. die weinig compressie heeft en dan zijn het zuigerveren ....dit is zowat het ergste geval maar heb je wel snel gecontroleerd ...hetzelfde als je de vuldop voorzichtig los maakt daar moet geen druk op staan als de auto stationair loopt)
- en anders tog even voor de zekerheid stationair regelklep zuiver maken ...wil ook welleens helpen
kijk maar is ...
groeten
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar