hallo mensen,mijn corsa uit 1991 heeft het volgende probleem:
bij koude motor loopt de auto perfect en pakt direct het gas op,naar mate de motor warmer wordt loopt de motor netjes stationar maar bij snel gasgeven flink sputteren en dan pas op toeren komen,geef ik rustig gas is alles oke,alleen bij ineens volgas in de vrij of met snel accelereren dan sputtert hij erg bij alleen warme motor.na paar uur stilstaan en de motor is dan nog warm loopt de motor weer zon 5min perfect waarna het probleem zich weer voor doet.
het is een 1.4i en de volgende delen zijn al vervangen:rotor,verdelerkap,bougiekabels,bougie,s de hall gever is al gereinigd en de contacten van de stekker ook,de vacuumslangen zijn oke,de temperaatuursensor van de inspuiting is al vervangen,de ontsteking nogmaals op tijd gezet,de distriebutie staat op tijd,de compressie is rond de 12 bar op alle cilinders.ik snap er geen bal meer van,de mapsensor reageerd ook goed met de vacuumslang er af.
zou het dan de benzinepomp zijn?zonder tankdop doet ie t ook dus geen vacuum in de tank.er komt een flinke straal benzine uit het injectie huis als ik de retourslang los gooi.de pomp lijkt me dan goed en t filter zal dan niet dichtzitten lijkt me.,t gekke is dat bij koude motor motor alles perfect is dan ineens begint het na zon 5 min. kan de bobine teveel weerstand hebben als de motor enige tijd loopt?heeft iemand in de omgeving oss onderdelen om uit te wisselen?
gaskleppositiesensor lijkt me ook niet omdat hij koud wel perfect loopt,de lamdasonde al losgekopppeld maar dan nog steeds t zelfde probleem.
welke opelfanaat kan en wil me hiermee helpen,ik ben ten einde raad!
bedankt groeten raymon
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Raymon
Ik zou eens beginnen met hem uit te laten lezen,erna aan de hand van de storingen verder te zoeken ipv lukraak alle onderdelen te vervangen..er kan dan wel nog genoeg benzine uit de retour komen,dit zegt niks,je moet de brandstofdruk eens meten,deze moet tussen de 0,7 en 0,8 Bar zijn.
Primaire weerstand Bobine : Pen 1 - 15 = 0,3 - 0,6 Ohm
Secundaire weerstand Bobine : Pen 1 - hoogspanningsaansluitpunt = ca 5000 Ohm
Gr Stefan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar