Deze Opel Omega heeft ruim 2 jaar stilgestaan! Nu het de bedoeling is er weer dagelijks mee te gaan rijden blijkt hij zeer moeilijk of niet in de 3 e versnelling te willen.
Men heeft mij verteld dat de synchromesh ringen mogelijk verkleeft zitten aan elkaar. De auto werd op de brug gezet en de versnellingsbak olie werd afgelaten. Deze was goed helder van kleur maar wel erg dun en stonk!
Er is nieuwe versnellingsbak olie in gedaan, en na enige tijd zou het probleem opgelost moeten zijn.
Nu is de vraag, komt dit vaker voor na langere stilstand, of is de versnellingsbak stuk of de synchromes- ringen?
Wat is de beste remedie? Versnellingsbak laten reviseren? Nieuwe synchromesh-ringen?
Wie heeft enig idee van de kosten hiervan?
De Omega heeft op dit moment 225.000 km gelopen, en is verder nog in prima staat!
De garage wil 3 maanden volledige garantie geven op de versnellingsbak, maar als hij niet goed blijkt te zijn wat dan?
In afwachting van jullie gewaardeerde reacties,
Omega-liefhebber
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bedoel je dat de bak laat opschakelt naar 3 of.....
Misschien helpt 't als de ecu vd bak gereset wordt,is bij mij ook gedaan en de bak schakelt weer als nieuw.
Anders toch reviseren.
gr
Danny
@ Danny; volgens mij hebben we het hier over een versnellingsbak, geen automaat.
@ Harry: Moeilijke vraag, het ligt er helemaal aan hoelang je van plan bent met de Omega te gaan rijden, wat je er voor over heb en de staat van de bak. Vaak is het vernieuwen van de sync ring voldoende en soms is een revisie beter.
Het is dus puur persoonlijk denk ik. Ik zou zelf gaan voor de sync ring. Als je zelf handig bent zou je zelf de sync ring kunnen vervangen.
Hopelijk heb je hier wat aan ;)
gr Mark
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar