Beste lezers,
Ik heb een Opel Omega 2.5TD MV6 uit 1998. De motor slaat bij een koude start na te hebben voorgegloeid prima aan. Maar als de motor eenmaal warm is duurt het 10-15 seconden voordat deze aanslaat. De auto rijd verder perfect. Ik hoop dat er een lezer is die weet wat het probleem zou kunnen zijn. Ik hoor het graag. Groetjes Richard.
Geplaatst door Richard9684 (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
Waterpetter (0), 19 jaar geleden
Richard,
Heb dit verschijnsel ook twee maal gehad met mijn Omega 2.5TD 1999.
De eerste keer verholpen met toevoegen van een reiniger aan de brandstof (inspuitsysteem van binnenuit reinigen).
De tweede keer bleken de brandstof retour leidingen (bij de injectoren) poreus / lek te zijn (deze zijn van rubber, worden warm en hebben zeker niet het eeuwige leven).
Succes,
Waterpetter
basje (0) PRO, 19 jaar geleden
is de opvoer pomp in de tank wel goed???? wordt vaak over het hooft gezien. basje
Richard9684 (0), 19 jaar geleden
Waterpetter,
Ik had al een reiniger aan de brandstof toegevoegd, maar dit heeft niet geholpen. De brandstof retourleidingen ga ik nog bekijken. Ik hou je op de hoogte.
Richard
Richard9684 (0), 19 jaar geleden
Basje,
Bedankt voor de reaktie. De opvoerpomp in de tank ga ik ook laten controleren. Bedankt en ik laat nog weten hoe het afloopt.
Richard
Richard9684 (0), 19 jaar geleden
De brandstof retour leidingen zijn vervangen en de opvoerpomp is gecontroleerd en werkt goed. Ook de gloeikaarsen zijn goed. Probleem nog niet opgelost. Iemand nog een idee? Groetjes Richard.
Waterpetter (0), 19 jaar geleden
Is er nog een relatie te leggen met warm/koud weer (in mijn geval deed het start probleem zich met name voor bij zeer warm weer)?
Zit er geen lucht in de brandstof leiding (m.a.w. zijn alle verbindingen dicht, bijv. bij filter)?
Er zit een klep in de brandstof leiding (vlak voor de hogedruk brandstof pomp meen ik) die bediend wordt door het immobiliser systeem / computer. Werkt die correct?
Groet, Waterpetter