gloei spiralen zijn goed terugvoer slangen ook al vervangen
ook geen lucht op de leidingen
het probleem is dat je lang moet starten en slaat hij een keer aan compressiedruk is 100 % en trekt als een tierelier als hij eenmaal loopt en de motor draait als naaimachine niks mis mee
alleen het aanslaan geeft telkens problemen koud of warm maakt
niets uit.
en ik geef het niet graag op !!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
opvoer pomp in de tank defect?
Beste Erwin,
Ik sukkel met dezelfde wagen (veel km-ers) met hetzelfde probleem. Eerst was het alleen in de winter maar nu ook in de zomer. Tot nu toe kan ik het "redden" door 2 à 3 keer achter elkaar voor te gloeien. Opmerkelijk is dat de motor tijdens het starten het soms een hele "ontstekings" beurt (alle cylinders) doet en daarna weer niet. Gewoon doorstarten in deze situatie is meestal succesvol.
Wat bij mij ook opvalt is dat nadat gas gegeven is en het gaspedaal weer wordt losgelaten, het toerental op stationair niveau niet meteen wordt opgepakt. Hij valt dan bijna stil.
Ook wordt het oude kwaaltje wat frequenter. Dwz. dat de motor daadwerkelijk uitvalt als je op de snelweg bij het inhalen plotseling van het gas afmoet. Irritant zeg maar.
Overigens met 400 k op de teller kan ik nog zeer goed mee op de Duitse autobaan.
Ik kan me inderdaad voorstelen dat e.e.a. met de opvoerpomp te maken heeft.
Opeltje, welke druk moet de pomp kunnen leveren? Hoe kan het dat als de pomp het niet goed zou doen het spul nog als een tierelier trekt?
mvrgr Ad
20 jaar
2,5 bar meen ik...
HIER ERWIN IK HEB GISTER DE TANK OPEN GEMAAKT EN DE POMP LIEP WEL, MAAR IK HEB HEEL DE ZAAK GEDEMONTEERD EN JA WEL ER ZAT ME ZOOITJE ROMMEL IN OF ER WEL EEN VERKEERDE SLANG OOIT WAS GEMONTEERD DIE NIET DIESEL BESTENDIG WAS ALLEMAAL VAN DIE ZWARTE SLUTS OM HET ZOMAAR TE NOEMEN IN HET POMPHUIS DUS IK HEB DE POMP VERVANGEN DE TANK GEREINIGD EN BRANDSTOFFILTER VERVANGEN
EN JE GELOOFT HET NIET START METEEN EN TELKENS WEER PROBLEEM OPGELOST GROETJES AAN Opeltje
Hallo Erwin,
Tof dat je een probleem hebt gevonden en opgelost. Ik ga de pomp ook maar eens demonteren. Daar heb ik wat moed voor nodig omdat er een stomme trekhaakplaat in de weg zit.
Maar dan begrijp ik nog niet dat de motor toch vol vermogen kan leveren als de toevoer van de pomp bijna geheel was geblokkeerd.
Opeltje, wat denk jij daarvan?
mvrgr
Ad
20 jaar
HIER ERWIN WEER
AD JIJ ZEGT EEN TERKHAAKPLAAT IN DE WEG HOE ZO DAT ,BIJ DEZE WAS OOK EEN TREKHAAK MAAR ZAT NIETS IN DE WEG.
JE MOET VAN ACHTER IN DE KOFFERRUIMTE EEN DEKSEL DEMONTEREN DAN DE GROTE KUNSTOF AFLUITRING LOS DRAAIEN EERST WEL DE SLANGEN EN DE STEKKER VERWIJDEREN.
{LET WEL BIJ ONS WAS HET STATIONCAR}
ZORG DAT JE TANK ZO VER MOGELIJK LEEG IS.
HET PROBLEEM IS DAT DE DRUK TE LAAG IS BIJ HET STARTEN ALS DEZE EENMAAL LOOPT ZUIGT DE BRANDSTOFPOMP ZELF ZIJN BRANDSTOF WEL AAN ZO ALS BIJ ZOVELEN DIESELS HEEL NORMAAL IS.
MVRGR EK
gelukkig is het opgelost,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar