close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Combo: slecht starten koude start

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1300

Hallo

Heb het probleem met deze combo dat als het buiten koud is deze zeer moeilijk start.
Als de temperatuur buiten boven de 15 graden is start hij redelijk goed.
Gloeisysteem werkt goed en gloeibougies zijn ok
Startmotor is vervangen en accu is goed
Verstuivers zijn getest en 2 vernieuwd en ingeleerd
Nieuwste softwareupdate zit erop.
Raildruk is goed met koude start
Geen foutcodes erin
Voorpompdruk van de brandstofpomp in de tank is goed +/- 3 bar

Als de auto loopt rijd hij goed verder geen problemen alleen koudstart

iemand nog een idee?

Geplaatst door

A Wouters (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

weet je zeker dat de timing juist is?

marcel7031 0
badge

12 jaar

Je brandstoffilter zit dat vol als hij even gestaan heeft?Heb je dit probleem ook met een volle tank of eerder met een halve tankbrandstof?Temperatuursensor geeft goed aan?

Is allemaal al gecontroleerd, brandstoffilterhuis is ook al vervangen,
temperatuursensor geeft goede waarde aan, volle of lege tank maakt geen verschil.
Distributie is moeilijk te controleren omdat dit kettingaandrijving is en de nokkenas in de deksel gelagerd zit.
Maar krijg geen fout nokkenas krukaspositie dus neem aan dat de distributie goed staat.

A Wouters 0
badge

12 jaar

Compressie???? Volgens mij heel belangrijk bij een diesel.

ronald-k 0
badge

12 jaar

ik heb het zelfde probleem met een opel combo uit 2005 cdti met 100000 op de teller. Ik ga binnenkort naar de garage.
als ik langer dan 3 uur heb stil gestaan is het erg moeilijk starten. Waneer ik start zie ik een paar seconden het gloeilampje en dan start ie erg moeilijk en zie ik witte rook in mijn spiegel.

alptech 0

12 jaar

Ik heb exact hetzelfde probleem met een Opel COMBO-C-VAN Y1.7DTL uit 2004. Recentelijk een nieuwe dynamo (voor de 2e keer) en accu gemonteerd. Ook sinds kort tijdens koude start een hele moeizame start. Het lijkt wel weer of de accu niet volledig geladen is maar dat is ie wel.
Ik ben zelf niet zo'n auto technicus maar het komt een beetje over alsof de startmotor slecht rond te krijgen is, en dat dit wel lukt als de motor warm is, dan start ie als een zonnetje. Is er al iemand met meer info van de voorgaande schrijvers? Ik ben bang dat het probleem nog groter gaat worden als het deze winter nog kouder gaat worden.

rvbilsen 0

12 jaar

Imiddels door een "expert" een Bosch accu geplaatst met een grotere startcapaciteit (540A) want dat zou het probleem wel oplossen. Helaas, als de auto langere tijd stil heeft gestaan en de temperatuur komt onder de 6 graden dan gaat het starten heel moeizaam. Er zijn nu ook mensen in mijn omgeving die roepen dat het de startmotor moet zijn, maar elke keer lijken nieuwe tips niet de oplossing voor het probleem. Is een startmotor door te meten? En kan dit dan terwijl deze nog in de auto gemonteerd zit?
(Ik ben wat huiverig om naar de Opel garage te gaan want die rukken me elke keer een poot uit als er iets met de auto aan de hand is. Zeker bij een vaag probleem als dit kunnen ze me alles op de mouw spelden.)

Rob

rvbilsen 0

12 jaar

Je hoeft niet perse naar een opel dealer. Er zijn plenty goede garagebedrijven die je goed kunnen helpen.
Even een rondje bellen.
Het is wel zo dat diesels weinig problemen vertonen en echte langlopers zijn. Preventief en regelmatig onderhoud door een goede garage scheelt echt!
Maar als er wat mee is kan het prijzig aflopen. Het zij zo.
Zie dat als onderhoud en de kosten moet je delen door het aantal kilometers.
Dit is een professional forum en zou je dan een garage willen raadplegen?

marcel7031 0
badge

12 jaar

en de oplossing is de regelaar op de brandstof pomp
(is een buisvormig stuk van ongeveer 8cm lang en 4 cm doorsnee)

twee vijzen eruit de stekker eruit en een nieuwe erin en klaar is kees
(werken van onderaan de wagen en de toevoer dieselleiding die in de weg loopt gewoon lossen
om erbij te kunnen aan de onderste vijs nadie alles terug vast)

vanaf dat de wagen meer dan 6 uur stil staat start hij wel maar met een erg onregelmatig
toeren tal tot zo laag zelfs dat hij soms afslaat
heb zelf 2 combo's lopen en hebben beiden dezelfde ziekte gehad

succes


is wel duur kan wel foto nemen en doorsturen indien interesse

hitman47 0

12 jaar

Het zat hem uiteindelijk toch in de brandstofpomp,
sorrie voor de late reactie

A Wouters 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Combo of stel zelf een nieuwe vraag.