Opel Vectra: Slecht stationair knipperend olielampje.

Bouwjaar: 1993

Hallo,

Ik heb een Opel Vectra 18I GLS 1993 en sinds kort (na het vervangen van de koppakking) een motor die wanneer hij warm is slecht sationair loopt en een knipperend olielampje. Tevens geeft de motor een ratelend geluid bij 2500 toeren. Lambda sonde is vervangen Katalysator is vervangen ivm een te hoog CO bij de APK. CO is inmiddels weer goed. Verbruik is volgens mij ook goed. Omdat het nu winter is rijd hij ongeveer 1:10 1:11 (Stads verkeer). Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik heb het forum doorgespit maar kon geen oplossing vinden.

Wijnand11999

Geplaatst door Wijnand11999 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Temp. sensor motormanagement

LFR vervuild of defect

Willem

Wijnand11999 (0), 18 jaar geleden

Dank voor de snelle reaktie. Kan jij misschien vertellen middels een link of uitleg waar ik info hierover kan vinden. Of hoe dit op te lossen. Ik weet namelijk niet wat je bedoelt met LFR. En weet ook niet waar de sensor zit.

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Misschein op: http://members.home.nl/opeltje

En dan bij zelf doen

Willem

tijne (0), 18 jaar geleden

even over de knipperende olie lampje dit moet je zo snel mogenlijk even na laten meten door de dealer.

want als je olie druk te laag is kan je blok in puin lopen.

kan zijn dat de olie pomp kapot ana het gaan is of er is een verkeerde koppakking geplaatst met te grote oliekanaal gaten waar door hij geen druk meer op bouwt.

gr tijne

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Knipperende olie lampje word waarschijnlijk veroorzaakt door het VEEL te laag stationair lopen van de motor of een defecte oliedruk zender

Maar mocht je het niet vertrouwen volg het verhaal van martijn op, en laat de oliedruk meten

Willem

Wijnand11999 (0), 18 jaar geleden

Wederom bedankt voor deze informatie. Ik zal het direkt na laten meten. Ik had namelijk ook het idee dat de oliedruk te laag was. En dat, wanneer de motor warm is, de orzaak is van het ratelen bij 2500 toeren.

astra rijder (0), 18 jaar geleden

Dat ratelen bij 2500 toeren kan zijn dat je onsteking niet op tijd staat.
ik had bij mijn astra ook last van ratelen en niet hoger kunnen komen dan 3000 toeren toen bleek dat mijn onsteking grandiejoos verkeerd stond.

Groetjes
Astra Rijder

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Bij de 1.8 kun je het tijdstip niet veranderen, verdeelkap zit direct met 3 boutjes op de motor

lijkt me dus onwaarschijnlijk dat de timing verkeerd staat.

Willem

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.