Hallo,
Ik heb een Opel Vectra 18I GLS 1993 en sinds kort (na het vervangen van de koppakking) een motor die wanneer hij warm is slecht sationair loopt en een knipperend olielampje. Tevens geeft de motor een ratelend geluid bij 2500 toeren. Lambda sonde is vervangen Katalysator is vervangen ivm een te hoog CO bij de APK. CO is inmiddels weer goed. Verbruik is volgens mij ook goed. Omdat het nu winter is rijd hij ongeveer 1:10 1:11 (Stads verkeer). Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik heb het forum doorgespit maar kon geen oplossing vinden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Temp. sensor motormanagement
LFR vervuild of defect
Willem
Dank voor de snelle reaktie. Kan jij misschien vertellen middels een link of uitleg waar ik info hierover kan vinden. Of hoe dit op te lossen. Ik weet namelijk niet wat je bedoelt met LFR. En weet ook niet waar de sensor zit.
19 jaar
Misschein op: http://members.home.nl/opeltje
En dan bij zelf doen
Willem
even over de knipperende olie lampje dit moet je zo snel mogenlijk even na laten meten door de dealer.
want als je olie druk te laag is kan je blok in puin lopen.
kan zijn dat de olie pomp kapot ana het gaan is of er is een verkeerde koppakking geplaatst met te grote oliekanaal gaten waar door hij geen druk meer op bouwt.
gr tijne
19 jaar
Knipperende olie lampje word waarschijnlijk veroorzaakt door het VEEL te laag stationair lopen van de motor of een defecte oliedruk zender
Maar mocht je het niet vertrouwen volg het verhaal van martijn op, en laat de oliedruk meten
Willem
Wederom bedankt voor deze informatie. Ik zal het direkt na laten meten. Ik had namelijk ook het idee dat de oliedruk te laag was. En dat, wanneer de motor warm is, de orzaak is van het ratelen bij 2500 toeren.
19 jaar
Dat ratelen bij 2500 toeren kan zijn dat je onsteking niet op tijd staat.
ik had bij mijn astra ook last van ratelen en niet hoger kunnen komen dan 3000 toeren toen bleek dat mijn onsteking grandiejoos verkeerd stond.
Groetjes
Astra Rijder
19 jaar
Bij de 1.8 kun je het tijdstip niet veranderen, verdeelkap zit direct met 3 boutjes op de motor
lijkt me dus onwaarschijnlijk dat de timing verkeerd staat.
Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar