Hallo na een kopote ecu en dynamo (zijn bijde gerepareerd) loopt de zafira stationair zeer slecht. Als je de koppeling intrapt om terug te schakelen valt hij terug naaar 400/500 tpm. Of hij slaat helemaal af. Nu wil ik alle vacum slangen controleren op scheuren. Weet iemand hoeveel slangen/leidingen er aan deze motor zitten en waar? O ja het gasklephuis is ook vervangen en dus nieuw. Ook heb ik de bogies vervangen. De bogie van cilinder 3 was iets lichter van kleur als de rest, deze was meer grijs dan koffie bruin. Na het vervangen van de bogies loopt hij wel iets rustiger en mooier rond. Maar het afslaan blijft. Iemand sugesties? mvg Ton
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niemand?
hoe lang geleden is de gasklep vervangen ton? Bij deze modellen komt het nl vaak voor dat de carterontluchting op de gasklep dicht gaat zitten,waardoor ok afslaan.
Geen foutcodes opgeslagen?
Ha Maarten het gasklephuis is resent vervangen voor een nieuwe. Ik heb vandaag uitgelezen en hij had code p0340 nokkenaspositiesonsorcircuit, storing en p0131 o2 sensorcircuit bereikt/prestatie (cilinderrij 1 sensor 1) Ook zijn de bogies van cilinder 2 en 3 veel lichter van kleur deze worden dus veel heter. Als de ontsteking niet goed werkt kan de lamda ook een verkerde waarde meten toch? Krijg deze week meer gegevens over fueltrim enz. mvg Ton O ja de storingen waren niet aktief en zijn weer verwijderd van de week even afwachten.
11 jaar
Even een update tot zover geen storings lampje gezien wel valt de auto nog steeds af en toe stil hij start dan wel weer meteeen. stationair lopen doet hij wel maar soms zakt het toerental dan onder de 400 tpm de ene keer verhoogt hij hem dan wel weer netjes de andere keer slaat hij gewoon af. Geen storings code. Mischien de bobine? ivm de lichte boegies? mvg ton
11 jaar
hallo even weer een update heb vandaag een nieuwe massa naar de lmm gemaakt hij reageerd iets beter op het gas, Maar wil nog steeds geregeld afslaan/niet stationair lopen. Van de week weer uitlezen mischien worden we dan wat wijzer. gegevens onder het rijden gaven geen afwijkingen volgens de monteur. als ik de nokkenas sensor losgooi en hij loopt dan op noodloop wel goed zou dan de sensor kopot kunnen zijn of gaat hij in noodloop ook de andere sensoren niet maar gebruiken? mvg ton O ja motorstoringslampje brand niet!
11 jaar
moet de gasklep niet ingeleerd worden o.i.d.??
Nee, Maarten.
@TonvanRas: zet er maar eens een nieuwe (originele) luchtmassameter in.
[quote=moderator]@TonvanRas: zet er maar eens een nieuwe (originele) luchtmassameter in.[/quote]
tsja,nog niet aan gedacht...
Bekend euvel van die kr.........
schrijf hem gelijk even op ;)
edit;
ik had de klacht al opgeschreven. Staat bij,extra massa maken op de gele draad luchtmassameter...misschien een idee ton?
he hallo, die extra massa zit er al op. ik laat van de week eerst even uitlezen, de vorige keer gaf hij p0340 dus mischien dat de nokkenassensor niet helemaal lekker meer is. dat schijnt ook nog al eens te gebeuren. de gegevens onder het rijden zijn uitgelezen vorig weekend en daaruit kwamen geen rare dingen volgens de monteur. het is ook alleen als hij stationar moet lopen dat hij uitvalt. ik kan van het weekend even een andere lmm proberen. mijn broer heeft de zelfde auto. en deze loopt wel gewoon goed. wordt vervolgt mvg ton.
11 jaar
Een defecte lmm geeft lang altijd niet een defectcode en een extra massadraad is meegenomen maar niet noodzakelijk.
Als die wel noodzakelijk is, zit de fout niet in de lmm maar in de ecu. ( massaschakeling )
Aangezien deze volgens je verhaal al gerepareerd is, zou die extra massa dus overbodig moeten zijn.
hallo, ja klopt deze is bij ac tronics gerepareerd ivm storing op het gasklephuis vandaar ook het nieuwe gasklephuis (was dus overbodig maar werdt niet teruggenomen daarom laten zitten) maar de laatste keer met uitlezen gaf hij p0340 vandaar mijn verdenking op de nokkenassensor. ook waren de bogies van cil. 2 en 3 veel lichter van kleur (te warm) dan van cil. 1 en 4. als de lmm niet goed is zouden dan niet alle 4 de bogies te warm (arm mengsel) moeten zijn? maar ik ga zeker de lmm van mijn broer proberen. baad het niet dan schaat het niet. mvg ton.
11 jaar
hallo we zijn weer even aan de gang geweest, ik heb de bobine van een andere zafira geprobeerd dit maakt geen verschil ook de stekker van de lmm los maakt geen verschil, ik heb wel een nieuwe nokkenassensor (orgioneel opel) geplaatst omdat deze storing gaf met uitlezen maar helaas hij valt nog steeds stil. Als ik met lopende motor de stekker van de nokk. loshaal loopt de motor gewoon zonder op noodloop te gaan. als de motor niet loopt en ik haal de stekker los krijg ik hem niet gestart. Plaats ik de stekker terug start hij meteen. zou het kunnen dat de krukassensor niet goed is en dat hij dan het singaal van de nokkenas gebruikt. zonder dat hij in noodloop gaat? wie heeft ervaring met een soortgelijke storing? ik kom er bijna niet meer uit. mvg. ton
11 jaar
Staat je distributie op tijd?
En komt je foutcode nu nog terug dat haal ik even niet uit je laatste post.
Achter je luchtfilter heb je nog 2 dikkere plastic leidingen deze toevallig niet los geschoten?
hallo distributie lijkt me wel op tijd want de auto rijd verder goed ook neemt hij stationiar soms gewoon netjes op alsof er nix aan de hand is van de week weer uitlezen. als de nokkenassensor afgekoppelt wordt met lopende motor gaat hij niet in noodloop en loopt gewoon stationair. zet je de motor af dan start hij niet totdat je de nokkenassensor aankoppelld en dan start hij gewoon ga je dan rijden valt hij weer uit als je de koppeling intrapt. je kan hem daarna weer gewoon starten. en hij loopt dan weer stationair, het is net of hij even geen signaal krijgt dat hij de gasklep moet openen net voor stat. toerental. als je zelf gas geeft slaat hij niet af, maar stotert dan een beetje net of je hem dan een beetje verzuipt(soms ruik je dan een beetje benziene lucht) dus het lijkt me in het signaal van nokkenas of krukas te zitten. mvg ton
11 jaar
Dus brandt je storingslamp nu nog steeds op de foutcode P0340??
Zou toch zeker even uitsluiten dat je distributie gewoon op tijd staat en niet te slap dan kun je in elk geval dit uitsluiten, kost niks behalve even tijd.
Je krukassensor niet geraakt tijdens het demonteren of monteren van je dynamo oid? Of de stekker nog los?Je nokkenas sensor is nieuw dus ik ga daar even vanuit dat je dat helemaal juist hebt gemonteerd.
Even tussendoor waarom is de ecu in de eerste plaats gerepareerd dus voor welke fout(code) of storing?
Je voetpakking van de gasklep ook vernieuwd?
Kan ook niet uit je verhaal opmaken of je nu wel of niet een nieuwe lmm hebt gemonteerd, of dat je nu alleen die extra massa hebt aangesloten.
hallo ik heb de lmm nog niet vervangen maar ga van de week een van een andere zafira die wel goed loopt proberen om het uit te sluiten dat deze niet goed is. de ecu is gerepareerd ivm. gasklep storing. daarna was het een tijdje goed. ik zal van de week ook even de timing controleren. de nokkenassensor is vervangen en ik hen alle stekkers van de sensoren ecu egr enz. los gehad en gereinigt. ook de vacum slangen naar de tank onluchting losgehad en goed bevestigd massa naar de caroserie schoongemaakt. gasklep gecontroleerd deze reageerd goed als hij moet bijregelen. daarnaa een stuk gereden +-30km de auto valt nu niet meer stil als de kopeling wordt ingetrapt. wel lijkt hij onder in niet zijn volle vermogen te hebben (mischien toch lmm) ik kijk het een paar dagen aan of hij nu niet meer stilvalt. wordt vervolgt. mvg ton
11 jaar
hallo vandaag is de distributie vervangen (ivm aan de km) dus ook de distributie gecontroleerd en staat netjes op tijd. ook stond er weer de storing p0131 in. lmm waardes zijn stationair 15kg/u en bij 3000tpm +- 34kg/u dit lijkt mij veel te laag. deze week probeer ik eerst de lmm van mijn broer. ook zijn de vacum slangen gecontroleerd op valse lucht. iemand nog iedeen mvg ton
11 jaar
hallo vandaag lmm van mijn broer geprobeerd auto loopt wel een stuk beter alleen valt hij wel weer te ver terug naar +- 400tpm ook nog even de lamdasensor los gekoppelt dan lijkt het even beter te gaan alleen als je opnieuw start en een eindje gaat rijden valt hij weer te laag terug iemand nog ideen? mvg ton
11 jaar
hallo vandaag een nieuwe (origonele) lmm gemonteerd en de bouten van het gasklephuis nog een beetje nagetrokken. een leek een beetje losser te zitten dan de rest. raar want met controle op lekage kwam dit er niet uit. auto loopt een stuk beter en is ook onder in de toeren een stuk krachtiger dan voorheen. ook valt hij nu niet meer terug tot 400tpm. en hij slaat ook niet meer af. ik kijk het voorlopig weer even aan. iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken en de adviezen mvg. ton
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar