Zoals al meerdere malen besproken dacht ik bij slecht starten aan de verstuiverslangetjes en verstuiverringen.
Deze dus als eerste vernieuwd, maar zonder resultaat. Ook heb ik met een vacuumpompje nog de (nieuwe) retourslangen gecontroleerd op valse lucht toen deze nog aangesloten waren aan de verstuivers. Hier geen valse lucht meer gemeten. Ook nog een gedeelte van de retourslang vanaf de brandstofpomp is vervangen, evenals de o-ringen bij de aansluitingen van de brandstopomp. Verder geen storingscodes aanwezig, en de luchtmassameter is ook al vernieuwd vanwege problemen met vermogen. Heeft iemand hier nog andere ervaring mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
deksel van het brandstof filter. hier zitten de aansluitingen naar de tank en pomp op. mogelijk lekken deze. dan moet je wel de gehele deksel vervangen.
Het probleem is uit zichzelf verdwenen, gelukkig. Waarschijnlijk had het te maken met de retourslang van verstuivers welke wij wel vernieuwd hadden maar een aantal keren eraf gehaald hebben. De uiteinden waren licht opgerekt. We gebruiken hier altijd de 3,2mm slang van Gates voor, maar beter zou een slang van 3,0mm of iets kleiner zijn. De slang is dus nogmaals vernieuwd en hij start nu prima!
de dealer heeft hier een speciaal diameter retourslang voor...de universele retourslang gaat fout...
In elk geval weer bedankt voor je terugkoppeling Wouter !!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar