Opel astra 1.7dtl opel blok: Startproblemen ivm fout motor management

Bouwjaar: 1999

Probleem:Auto start slecht, na langdurig door starten vol gas slaat de auto aan in noodloop. Indien het toerental wordt opgevoerd boven 4000rpm gaat motormanagement lampje uit. De motor draait dan ook perfect. Na uit zetten wederom hetzelfde probleem.

Reeds ondernomen akties zijn nieuwe gloei pitten in gezet, retour slangetjes (lekleidingen/verstuiverslang)vernieuwd, massa nagezien,nieuwe krukas positiesensor gemonteerd.

Geen verbetering.

Bij opel dealer diagnose laten stellen.

Antwoord: Mogelijk motor voor stuurapparaat kapot twv plus/minus € 1200,00 en dan kan het ook nog de brandstofpomp zijn maar dat is niet van te voren te zeggen. Ook dit is alleen kompleet uit te wisselen volgens medewerkers.

Hoe is deze auto rijdend te krijgen zonder deze grote investeringen of kan het mogelijk iets anders zijn.

Zoals gezegt als de auto boven het genoemde toerental is geweest loopt deze perfect.



Chiel1629

Geplaatst door Chiel1629 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

ik zou ook voor het stuurapparaat of pomp gaan.


Chiel1629 (0), 20 jaar geleden

Is het mogelijk om sloopdelen/revisiedelen te plaatsen en zo verder te zoeken of kunnen er ivm onderlinge communicatie alleen nieuwe onderdelen worden gebruikt.



Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

motor ecm lukt gebruikt niet ivm startonderbreker. pomp lukt wel.



Chiel1629 (0), 20 jaar geleden

We zijn nog steeds bezig met de auto (helaas) maar kan het misschien zijn indien de gas pedaal sensor kapot die wagen alleen aanslaat bij vol gas? We hebben namelijk de waaarden tussen pin 1 en 3 gemeten en die blijft staan op 1000 Ohm of dit nu volgas of gas dicht is. Dat kan tot niet kloppen die waarde moet volgens de boeken veranderen tussen 1000-1500 Ohm en 1500-2500 Ohm. Maar zou de auto hier door een signaal missen en daarom niet meteen aanslaan. De ecm15 krijg ik niet gevonden in mijn auto er zit rechts bij de stijl alleen een kastje voor de c.p.v. kan de ecm nog ergens anders zitten?



Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

het motorstuur apparaat zit achter het linker voor spatboard bij de zijknipperlicht. je kunt het plastic scherm in de wielkast demonteren en dan kun je er bij.



Chiel1629 (0), 20 jaar geleden

Ik ga kijken, de foutcodes hebben ze mij niet doorgegeven helaas. Ik kan mogelijk de auto nog wel een keer laten uitlezen.
Alleen zal dat wel niet kosteloos zijn.

De diagnose in woorden was: stuurapparaat defect. Na vernieuwen stuurapparaat kan pas duidelijk worden of brandstof pomp in orde is. Dit is stond zo op de factuur.

Gr.Chiel

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

toch zou ik graag de foutcodes willen weten....was er zelf niet bij he....


Chiel1629 (0), 20 jaar geleden

Beste Opeltje,

Je had het bij het goede eind. Ik heb hier als nog de foutcode:1335.
Indien het de pomp is, is deze een beetje makkelijk uit te wisselen.
Om zo de kosten een beetje te drukken? Of moet deze ook worden ingelezen o.i.d.

Het stuur apparaat kun je makkelijk bij komen, daar zullen de kosten voor inbouw nog mee kunnen vallen hoop ik.
Trouwens nu maar hopen dat het niet in de bedrading zit of zo.

Groeten Chiel

Chiel1629 (0), 20 jaar geleden

Beste Opeltje,

In topic 7508 wordt de brandstof pomp tegen de instel gegevens in wat vroeger gezet. Kan dat voor mij een oplossing zijn?

Groet Chiel.

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

bij jou is de klacht spontaan gekomen.....in de andere topic is er een andere pomp gemonteerd.......voordat men de wagen kreeg...

maargoed alles kan.

Chiel1629 (0), 20 jaar geleden

Problemen opgelost, het had toch te maken met de timing en de distributieriem.




Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.