Hallo, ik heb een Zafira die snelheidsproblemen heeft.
De topsnelheid(205km/uur) van mijn Zafira is plotseling beperkt tot 160km/uur en gaat niet sneller, wanneer ik 160km/uur haal en het zo hou knippert er een geel lampje met sleutel op de dashboard en vertraagt de auto vanzelf tot 120km/uur !!! Soms ook wanneer ik met 1ste versnelling optrek boven de 3000toeren brandt er een geel lampje op dashboard en blijft het eventjes knipperen daarna gaat het weg !!
ik heb de luchtmassasensor (BOSCH) vervangen door een nieuwe luchtmassasensor (PIERBURG) => auto trekt beter op maar probleem is nog steeds niet opgelost
Vervolgens heb ik de auto laten uitlezen, Het geeft geen fouten aan !
de auto rijdt nog perfect en zit aan 155000km (ik heb de probleem opgemerkt op 144000km)
Kan het aan de Turbo liggen??? vacuumpomp?? iets verstopt ofzo??
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het gele lampje knippert is er toch echt een foutcode opgeslagen.
Heb je de auto door de dealer laten uitlezen?
opel kent een probleem met brandstofpomp, rond de 200000 km gaat 9 van de 10 keer fout.
luchtmassameter kan ook wat mee te maken hebben, ben toch bang dat de pomp niet genoeg diesel krijgt en daarmee een begin van het einde van zn dienst betekent.
14 jaar
[quote=oldford]Als het gele lampje knippert is er toch echt een foutcode opgeslagen.
Heb je de auto door de dealer laten uitlezen?[/quote]
Ik heb de auto niet bij een dealer laten uitlezen, gewoon bij een garagist die ook dezelfde aparatuur heeft als een opel dealer, het zal idd de brandstofpomp moeten zijn denk ik, ook twijfelde ik aan de turbo maarja de auto is helemaal in Turkije geraakt en trekt nog lekker op daar zal het dus niet aan liggen.
14 jaar
[quote=nijght]opel kent een probleem met brandstofpomp, rond de 200000 km gaat 9 van de 10 keer fout.
luchtmassameter kan ook wat mee te maken hebben, ben toch bang dat de pomp niet genoeg diesel krijgt en daarmee een begin van het einde van zn dienst betekent.[/quote]
Idd dankje wel, ik dacht ook dat het de brandstofpomp zou moeten zijn, want verder hebk alles zeer goed gecontroleerd, wat kost zo'n nieuwe pomp eigenlijk? en kan ik het voor de zekerheid eerst testen of die echt wel stuk is vooraleer ik het vervang, zoja hoe kan ik het testen???
14 jaar
Ik zou toch eerst maar eens wat testen laten uitvoeren. Hoge druk pompen zijn duur. Dat loopt rap in de 4 cijfers (zonder komma).
Voor hetzelfde geldt reageert de auto op de imitatie lucht massa meter.
Als eerste even rijdend uitlezen bij 160. Als dat lampje knippert moet je een foutcode kunnen lezen.
[quote=oldford]Ik zou toch eerst maar eens wat testen laten uitvoeren. Hoge druk pompen zijn duur. Dat loopt rap in de 4 cijfers (zonder komma).
Voor hetzelfde geldt reageert de auto op de imitatie lucht massa meter.
Als eerste even rijdend uitlezen bij 160. Als dat lampje knippert moet je een foutcode kunnen lezen.[/quote]
Idd kzal eerst voor de zekerheid testen laten uitvoeren, wat betreft de luchtmassameter, wanneer het defect is wordt de auto begrenst tot een snelheid van 120KM/uur dacht ik en trekt de auto zeer moeizaam op, dat is dus niet het geval, dat kan ik al uitsluiten dus, hartelijk bedankt
14 jaar
Als deze pompen stuk gaan gaat de zafira meestal niet eens meer aan.
inhouden is in de meeste gevallen een Vacuum probleem.
Laat de computer uitlezen op foutcodes en eventueel live data.
willem
[quote=Willem12089]Als deze pompen stuk gaan gaat de zafira meestal niet eens meer aan.
inhouden is in de meeste gevallen een Vacuum probleem.
Laat de computer uitlezen op foutcodes en eventueel live data.
willem[/quote]
Hartelijk bedankt willem
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar