close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra G - LPG G3: staat af bij stoppen.

Ik heb een Astra G '98 18/16v XEi sport met een G3 installatie van Koltec. Auto loopt verder goed op gas maar zo nu en dan als ik op een stoplicht aanrijdt of een kruising en ik moet stoppen, dan slaat de motor tijdens het koppelen af het toeren tal zakt dan ver beneden stationair en hij kan hem er dan niet weer bij regelen. Ik vindt dit zeer hinderlijk. Kan ik hier iets aan doen?? Ik vindt wel als ik eens vlink door trek dat ie een beetje zeurderig reageert in de acceleratie. Maar dat kan ook aan mij liggen, heb altijd benzine gereden.








Geplaatst door

king6284 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ooh dan heb ik weer wat geleerd.

Ik vermoedde het al maar dacht dat bij alle systemen met verdamper lucht een rol zou spelen.

Klopt het dan dat alle G3 systemen sowieso gasinjectoren hebben of is dat niet de relatie die ik hier moet leggen?

patje8415 0

21 jaar

Laat het verdeelhuis eens reinigen en controleer de vacuumslang op de verdamper op scheurtjes.


Opeltje 0
badge

21 jaar



Maar even over die gas verdeler.

Kan ik die zelf ook schoonmaken?

Kan die gemakkelijk uit elkaar?

Wat kom ik tegen?


king6284 0

21 jaar

Het verdeelhuis kun je zelf demonteren. draai het stappenmotortje even van het verdeelhuis en daaronder komt er een plunjer en een veer vrij. reinig de plunjer en spuit hem ev in met siliconen spray. monteer het geheel weer en ga het even proberen.





Opeltje 0
badge

21 jaar

Ook wij hebben goede ervaring met het reinigen van de verdeelstukken. Wel HELEMAAL! uit elkaar halen, want onderin zitten vaak vuildeeltjes.

Fonszarelli 0
badge

21 jaar

Ik had eindelijk even tijd om de boel uit elkaar te halen. Er zat niet veel vuil in aleen wat bruine vettigheid. Ik heb alles schoongemaakt en de plunjer en membraam ingespoten met een beetje silliconen. Ik heb het idee dat het inderdaat beter is nu, Als ik nu stop dan blijft het toeren tal eerst op 1100 toeren hangen en zakt dan naar 800 a 900 toeren. En eerst zakte die meteen naar 500 en probeerde dan weer op te klauteren naar 900.

Alleen als ik de auto start met koude motor gaat het toeren tal naar 2000 toeren en staat daat even een tijdje te jengelen na een 10 tal seconden of gas geven zakt ie weer naar 1000.

Weet iemand hoe dit kan en wat ik hier nog aan kan doen??



king6284 0

21 jaar

dit zal hem in je benzine systeem zitten. dit omdat de auto altijd op benzine start en zeker koud even op benzine doorloopt.

de benzine ecu wil wel eens wegregelen. ga eens een dagje op benzine rijden zodat de ecu zich kan bijregelen. of gooi de accuklem er eens een nachtje af zodat alles weer op zijn basis staat.





Opeltje 0
badge

21 jaar

Het lijkt mij dat de motor afslaat doordat ie teveel lucht binnenkrijgt. Dit is de rijwind die je bij bepaalde snelheid en met ontkoppelde aandrijving de das om doet. Als je niet ontkoppeld merk je dat niet want de motor wordt dan aangedreven door de auto en blijft dus wel lopen.

Heeft het met de snelheid te maken waarbij je ontkoppeld? zo ja, probeer de luchtinlaat eens te verleggen.

patje8415 0

21 jaar

De oplossing die jij biedt gaat alleen op bij venturi systemen, waarbij een gasluchtmenger voor de smoorklep geplaatst wordt. In dat geval biedt jouw oplossing vaak een uitkomst.

Het probleem van het afslaan was reeds opgelost door het gas verdeel blok te reinigen. Het werkt reeds weer enkele weken perfect. De auto is niet meer afgeslagen.

Volgens mij zitten er geen gas injectoren op maar stroomt het gas gewoon per cylinder in het inlaat spruitstuk en wordt door de natuurlijke stroming mee genomen. Maar ik kan het mis hebben.

king6284 0

21 jaar

inderdaad heebt deze auto gas injectoren. deze zitten in de inlaatbuis net voor de inlaatkleppen.




Opeltje 0
badge

21 jaar

Nee, G3 wil per definitie niet zeggen dat het met gasinjectoren moet. Vooral oudere auto's vanaf ongeveer 1995 hebben systemen waarbij gebruik wordt gemaakt van een gasluchtmenger. De nieuwe motoren die aan de Euro III norm voldoen hebben bijna allemaal een gasinjectiesysteem. Uitzondering was Eurogas, maar ook die hebben thans een gasinjectiesysteem beschikbaar.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.