Vooral bij warme motor, en het gasloslaten na een snelwegrit ging toerental gierend op en neer.
Na wat gespeur op internet zou het de stappenmotor kunnen zijn.
Dezestekker losgehaald en starten maar.
Bij koude motor ff wat mindere loop, maar al snel geen probleem, auto rijdt prima.
MM lamp op dash blijft uit, dus heeft geen bezwaar denk ik.
Waarom zou ik deze dure klep vervangen?
Hij rijdt zo ook best.
Is de grote pot tussen cilkopdeksel en Multec, op het spruitstuk een druksensor/regelaar en mag ik die weg halen om beter bij de bev bout van de stappenmotor te komen?
Alvast dank voor het meedenken!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat is de egr-klep. Die mag je weg halen maar is echt niet nodig om de stappenmotor te verwijderen. Goed gereedschap is het halve werk.......
Wat is een egr klep?
Ik kan net niet goed bij de torx met mijn gereedschap. Daarom wilde ik die grote pot erst weghalen, maar heb deze maat Torx niet.
Maandag toch maar kopen, ga zo een poging wagen toch de stappenmotor los te halen.
Maar, over de vraag, waarom zou ik hem uberhaupt aansluiten?
Bij warme motor loopt hij ook zonder de regelklep heel behoorlijk.
Beinvloed de regelklep ook bij hogere snelheden tussen 100 en 120 het mengsel?
13 jaar
Net op internet gevonden dat zo'n egr uitlatgas recirculeert en sommigen deze klep verwijderen om meer vermogen te krijgen :-)
Ook dat deze oorzaak kan zijn tot storingen in het lekker lopen van de motor
Als ik toch aan de schoonmaak ga, zal ik deze ook spoelen met remmenreiniger
13 jaar
Bij deze motoren is er nagenoeg nooit geen trammelant met die kleppen. Meer vermogen door de klep te verwijderen bij deze is verwaarloosbaar.
Vervangen, probleem opgelost.
12 jaar
Zie hierboven, opgelost
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar