Goededag allemaal,
ik ben bezig met de opel corsa 1.2i uit 1992 van een kennis, maar ik krijg `m niet aan het lopen. Het probleem is als volgt: De start motor gaat (goed) rond, de motor krijgt aan de verstuiver te zien (ruim) voldoende brandstof en alle 4 de bougies vonken. Het lijkt op een of andere manier er op dat de ontsteking te laat staat want als je gas geeft tijdewns het starten verbrand (ploft) de benzine in de uitlaat, wanneer ik de verdeler maximaal naar vervroegen draai lijkt de motor aan te springen maar doet dit (net) niet.
De verdeler kap + rotor zijn al vervangen net als de bougies en de accu, het lijkt erop dat de stekkers aan de ontsteking ook niet geoxideerd zijn.
Wie o wie heeft er een oplossing voor dit probleem, ik zelf zit aardig met mijn handen in het haar, alvast bedankt.
met viendlijke groeten,
Maarten Klappe
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de bougiekabels wel op de goede plek zitten?
3 1
B
4 2
Zo zou het moeten,
zit er de juiste type kap en rotor op
allereerst bedankt voor de reactie,
de kabels zitten er goed op, en de verdelerkap lijkt mij ook de juiste, zit hier zoveel verschil in dan? ik heb hem zelf niet gehaald maar ga er vanuit dat het de juiste is (zit er netjes op en de bougies vonken goed.) ik was nog vergeten te melden dat de ECU geen storing aangeeft in knippercode`s de accu is er wel een tijdje afgeweest maar na een aantal keer proberen te starten geeft hij ook geen code`s.
nog meer suggesties? zou het kunnen zijn dat de regeleenheid onder de bobine stuk is of de ontstekingsunit zelf?
alvast bedankt.
Maarten Klappe
17 jaar
Als de accu los is geweest, ben je automatisch de foutcodes kwijt.
Het lijkt me dat je het verder niet in de ontsteking hoeft te zoeken omdat de vonk goed is, zoals je zegt.
Heb je al gekeken of de nokkenas optijd staat?
Gr.
beste petje57.
ik heb nog niet naar de timing van de nokkenas gekeken maar die verloopt toch niet zomaar? de riem is er niet vanaf geweest.
17 jaar
Nee, verloopt niet zomaar, maar zal de 1e niet zijn waar 1 of meer tanden uitbreken en dus de boel van tijd gaat staan.........
Gr.
Soms verzuipen ze op de temperatuur zender die in het spruitstuk zit. Geeft vaak geen foutcode, maar wel een verkeerde meetwaarde. Dit moet ergens al in een topic hier behandeld zijn, met de zoekfunctie moet je dat kunnen vinden. Het is in ieder geval het onderzoeken waard.
Succes, Nico.
Sorry Ernst, maar je zult de sensor bedoelen en niet de zender. De zender is bedoeld voor de meter op het dashbord en de sensor voor de regelunit van de motor. Sensor zit ook aan de achterzijde van het inlaatspruitstuk en de zender aan de bovenzijde.
Maar 'n defecte sensor geeft meestal problemen met het starten van 'n warme motor.
Gr.
De auto doet het weer!!!!!
ik heb op de sloop een onsteking gehaald, bougies schoongemaakt 1 keer starten en hij liep, met de strob.lamp afgesteld en draait nu weer als een zonnetje.
in ieder geval bedankt voor de adviezen!
met vriendelijke groeten,
Maarten Klappe
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar