Opel Corsa: start niet

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: c14nz

corsa b met c14nz start niet meer. hij vonkt niet en spuit niet meer in. ik heb de hallgever doorgemeten met de scoop, de bekabeling naar de ecu doorgemeten, bobine, ontstekingsmodule doorgemeten, massapunten schoongemaakt. is allemaal goed. geen foutcodes met uitlezen bij de opeldealer. ik heb de ecu vervangen maar ook geen succes. en heeft geen startonderbreker erop zitten. wie kan mij hiermee helpen?? mvg thijs

thijs v b

Geplaatst door thijs v b (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

jan T (20) PRO, 15 jaar geleden

dan zou ik toch eens een andere toerental sensor die bij de poeli proberen.

groetjes jan.

trucker0werner (0) PRO, 15 jaar geleden

neem aan dat de startmotor rondraait
wat duidt op een volle accu

geen zekeringen kapot van de bougie en benzinepomp
geen relais die dienst weigeren (nodig voor de brandstofpomp )

thijs v b (0) PRO, 15 jaar geleden

hij krijgt zijn toerental signaal van de hallgever en de zekeringen en relais zijn goed. de benzinepomp schakelt gewoon in als die op contact gaat.

janh5107 (0) PRO, 15 jaar geleden

kontroleer toch maar eens de voedingen en (vooral) de massa's bij de ecu tijdens starten.
J.H

thijs v b (0) PRO, 15 jaar geleden

ik heb nou ontdekt dat als ik de spanning meet op de signaaldraad van de hallgever niet helemaal terugvalt tot 0 volt wat die eigenlijk moet doen(als ik in de versnelling de auto duw dan en meet bij de signaaldraad dan gaat die van 12volt naar 1.1 volt enzo op en neer terwijl die bij 1.1volt op massa moet vallen). de ecu reageert pas als die een massasignaal krijgt van de hallgever. als ik een kabeltje bij de signaaldraad leg en even op de massa leg vonkt die en spuit de injector in. ik heb nou de hallgever vervangen maar geen verschil en heb een extra massa bij de massakabel gelegd maar ook geen verschil. hij krijgt ook gewoon de 12 volt die die moet hebben.

JordyBema (0) PRO, 15 jaar geleden

Sleutelcode ???? Stuurapparaat . Ik zou de voedingsspanningen op de sensoren eens meten . Kijken als het sleuteltje in het klokkenpaneel blijft knipperen ??? Mvg jordy

mariani (0), 15 jaar geleden

is de distrubutie niet versprongen?

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

massa ecu

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Bij de Accu zit ook een dunne massadraad die rot wel eens uit het kabeloog waar deze op de massa zit.

Hans

thijs v b (0) PRO, 15 jaar geleden

ik heb de massakabel bij de accu, op het schutbord, 2 op het motorblok controleerd en schoongemaakt. geen resultaat. weet iemand nog meer een massakabel te zitten? heeft de ecu nog een aparte massakabel ergens?

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

#9 massa ecu#
de ecu heeft 1 of 2 massa aansluitingen in de kabel boom en de ecu licht zelf ook aan massa
wat jij over de halgever meet is een lek spanning door een overgangs weerstand in een massa OF plus kabel

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Als je het contakt aanzet brand dan het MM lampje ,zo ja dan is er plus en massa op de ECU dan hoef je daar niet in te zoeken verder.

hans

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Hans4037]Als je het contakt aanzet
hans[/quote]
Je bent lekker wakker Jerry lees je mail eens ff

Hans

thijs v b (0) PRO, 15 jaar geleden

het mm lampje brand als die op contact staat en ook als je start. ik heb alle massapunten gemeten op de ecu en dat is ook goed.

hamou (0), 15 jaar geleden

he heb hetzelfde probleem, oplossing gevonden, haal je kleppen deksel maar eens eraf, nokkenas gebroken, je kan wel alles meten , maar als de verdeler niet draait , gebeurt er ook niks, meestal is de oplossing simpeler dan men denkt, hoop dat datb bij jouw ook zo is

thijs v b (0) PRO, 15 jaar geleden

als dat het probleem was had ik het allang gevonden. srry maar toch bedankt voor de moeite.

janh5107 (0) PRO, 15 jaar geleden

" ik heb nou ontdekt dat als ik de spanning meet op de signaaldraad van de hallgever niet helemaal terugvalt tot 0 volt wat die eigenlijk moet doen(als ik in de versnelling de auto duw dan en meet bij de signaaldraad dan gaat die van 12volt naar 1.1 volt enzo op en neer terwijl die bij 1.1volt op massa moet vallen)"

Denk dat hier je probleem ligt. De ecu zet een spanning op de signaaldraad die door de hall gever naar massa geschakeld word. Die 1.1 volt drempel is te hoog. Als het de gever niet is zou ik de stekker erop goed kontroleren. Ook de aansluiting op de Ecu. Eventueel een bypass aanleggen.
J.E

Linux (0) PRO, 15 jaar geleden

Hallo Thijs,
Ik weet niet of het probleem al is verholpen,maar ben zelf ook met dit feit geconfronteerd geweest.
Dit was een kadett C16NZ ,ook dezelfde symptomen.Hier bleek de verdeler olie te lekken waardoor de draden
die naar buiten kwamen zo verteerd dat ze sluiting maakte met het verdeler huis,waardoor ook de module door
was geklapt.Dus geen onts/insp.Even een verdeler van de sloop proberen.
Mvg Wim.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.