Van de ene op de andere dag wil mijn bus niet meer starten bij koude motor.
Met een klein rukje aantrekken start hij direct en loopt meteen mooi rond.
De accu en startmotor zijn goed. Ik kan heel lang door starten, en soms slaat hij bijna aan.
Inmiddels heb ik de gloeispiralen, verstuivers en nokenas sensor vervangen, maar het probleem is niet verholpen.
De garage zegt nu dat ook de krukas sensor vervangen moet worden....zou het?
Als de auto met een klein rukje start, kan het toch niet aan de sensoren liggen?
Wie kan me helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ben je gedachten gang met je eens. Maar ja, diesel.. De ontsteking heeft niets te maken met de electrische installatie.. Wat verband ermee kan hebben is de voorgloei inrichting tijdens het starten. Door een voltmeter op 1 van de gloeibougies te plaatsen kun je zien of het gloeien stopt tijdens het starten?? of dat de spanning op de gloeibougie in elkaar dondert.. bij stoppen zal waarschijnlijk de tijdrelais vervangen moeten worden en bij instorten kun je eerst nog wat metingen verrichten om te controleren of de voeding en de massaverbindingen van de relais in orde zijn...
Als de kleppen te strak staan krijg je ook problemen met het aanslaan.. Het kleine beetje extra toeren van de motor is soms net voldoende om bij aanslepen niets er van te merken..
Ik heb ook gekeken of de gloei inrichting niet stopt, maar die gloeit gewoon door. Voorheen kon ik trouwens gewoon gaan starten en sloeg hij meteen aan, ik hoefde niet te wachten op het lichtje!
11 jaar
is de auto al eens goed uitgelezen? Laat eens goed naar de waardes kijken tijdens starten. Vooral brandstofdruk en toerentalsignaal,zo heb je een defecte krukassensor er zo uit.
Hij is uitgelezen, en de storingen konden gereset worden en kwamen niet meer terug! Brandstofsignaal en toerental waren prima. Qls ik de auto wil starten nadat we hem hadden aangetrokken, en weer had stop gezet, was het geen probleem, en loopt hij meteen en mooi rond
11 jaar
Foutcodes zijn er niet om te wissen, maar om gelezen te worden... Een (ervaren) monteur zal daar uit conclusies trekken mbt het euvel..
Soms kan het verstandig zijn het geheugen te wissen om bv re kijken welke fout als eerste wordt geregistreerd enz enz.
Natuurlijk moet nadat de zaak hersteld is het geheugen opgeschoond worden...
Beste Cor. Uiteraard zijn ze om uit te lezen en dat is ook gedaan.
Maar als het een harde storing is moet deze toch weer terug komen?
11 jaar
Kort geleden op deze site gelezen bij dezelfde motor, dat toch de startmotor, ondanks goed draaien, toch net te weinig power geeft.
11 jaar
Startmotor en accu zijn uitgesloten. Draaisnelheid is goed en ik kan wel een half uur doorstarten als het moet.
11 jaar
Was het maar een harde storing. Lees maar weer uit .. Misschien is er al weer een melding gedaan??
Het toerental van de motor tijdens het starten is een belangrijke factor voor de motor om aan te kunnen slaan. Of nog beter gezegd de druk in de verbrandingsruimte tijdens de inspuiting in combinatie met de temperatuur daar...
Dus theretisch zou door bv een hangende borstel of een andere slechte verbinding in dat circuit. Of inwendige sluiting of weerstand in de startmotor de oorzaak kunnen zijn... Maar een geoefend oor hoort dat wel.. bv laag toeren, of onregelmatig draaien tegen de compressie in langzaam er voorbij weer snel enzenz. Met een amperetang kan men de startstroom meten en vergelijken met voorschriften.
ik zou ook de klepspeling maar eens checken..
[quote=leonewals]Beste Cor. Uiteraard zijn ze om uit te lezen en dat is ook gedaan.
Maar als het een harde storing is moet deze toch weer terug komen?[/quote]
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar