hoi
zonder enige aankondiging start mijn auto niet meer, voorheen altijd perfect gestart.
Startmotor gaat gewoon rond, maar motor slaat niet aan, ook niet een klein beetje.
Tijdens het starten brand het storingslampje van het MM niet.
In de bandstoffilter staat diesel dus ik verwacht dat hij brandstof krijgt.
iemand een idee?
gr
Driek
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is er geen zekering stuk ?
Brand het motormanagment wel even als je hem op contact zet ?
Dat er diesel in het filter zit,wil niet veel zeggen.
Je kunt hem eens uitlezen,of dat laten doen en kijk even wat daaruit komt.
Gr Stefan
ja dat lampje van de MM brand even.
het lijkt er wel op of de startblokkering er niet af gaat???? of geeft hij dan een bepaald signaal?
15 jaar
Als het de startblokkering is, moet je even de reservesleutel proberen.
Distriebutieriem effe kontroleren!
15 jaar
Als het de startblokkering is zal er een lichtje knipperen
Als het de startblokkering is zal er een lichtje knipperen
er knippert geen lampje. Heb helaas geen reservesleutel, wel een ''kale'' sleutel zonder afstandbedieng, ik weet eigenlijk niet waarom die toen bij is gemaakt door de vorige eigenaar want ik kan er niks mee!! Dan knippert trouwens het lampje wel als ik deze sleutel gebruik.
ik zal morgen de riem en timing van de pomp eens checken. De riem was verder goed, dat had ik al gekeken.
heeft iemand trouwens advies voor een geschikte OBD scanner? Wil ik toch een aanschaffen mits prijs binnen mijn budget blijft.
15 jaar
ligt er gruis onder in het brandstoffilter? als dat zo is dan is de brandstofpomp kapot.
15 jaar
de Krukassensor kan ook een boosdoener zijn
EOBD/OBD2 scanner zal wel niet werken hier. Voor een diesel is dat pas verplciht vanaf 2004.
Voor Opel is er een zeer goed programma dat Op-com heet en vrijwel alles kan wat de dealer ook kan (behalve software updaten).
Je hebt dan wel een laptop nodig, maar dan kun je ook storingen uitlezen in Abs, Airbag en alle andere systemen.
brandstoffilter zal ik eens controleren, betekent dat dus de retourleiding van de verdelerpomp weer door de filter gaat?
krukassensor heb ik verleden jaar vevangen. Overigens kun je volgens mij de auto wel starten als die sensor kapot is, je krijgt alleen een foutmelding. Maar ik kan het in ieder geval checken.
15 jaar
geen gruis onder in het filter. pomp en nokkenas staan op tijd. Zal hem toch eens uit laten lezen.
Kan ik op een makkelijke manier controleren of de pomp diesel inspuit? Via de retourslangetjes misschien?
15 jaar
Buisjes op verstuiver lossen dan starten zien of er brandstof komt
Maar dat wil zeker niet zoveel zeggen over de pomp
Als je kan even laten uitlezen aan de codes zie je veel
kijk eens bij de accu daar zit een stekker met ongeveer 15 draden die is geplugd ff los halen en weer terug zetten
had het een keer met een opel astra oude model toen haalde ik die kabel los en klikte/draaide hem er weer in en toen starte die weer.
15 jaar
Wat je eventueel nog kan proberen is het pompstuurapparaat loshalen. Deze zit achterop het blok gemonteert en er zit een stekker op. Haal het dekseltje van het stuurapparaat los (deze zit vastgekit), en kontroleer de solderingen.
Meestal zitten er twee of drie slechte tussen. herstel deze en probeer dan of hij weer start.
de scanner geeft geen foutcodes! Kan wel kloppen want het lampje van het MM brand ook niet.
Zou het kunnen zijn dat het MM maar een paar dingen detecteert aan de hand van de sensoren?
Misschien is mijn scanner wel niet uitgebreid genoeg, maar foutcodes moet hij toch wel kunnen lezen?
Ik ga de scanner morgen testen op een gezonde, gelijkwaardige auto van hetzelfde type. Trek ik de LMM los en dan zal hij toch een foutje moeten geven.....
Saltastic en Ssamsung, ik ga jullie tips ook eens proberen. Die stekker, is dat zo'n ronde, bruine dikke connector?
15 jaar
ik weet niet wat voor kleur maar het is wel rond en je moet hem los draaien.
15 jaar
[quote=saltastic]Wat je eventueel nog kan proberen is het pompstuurapparaat loshalen. Deze zit achterop het blok gemonteert en er zit een stekker op. Haal het dekseltje van het stuurapparaat los (deze zit vastgekit), en kontroleer de solderingen.
Meestal zitten er twee of drie slechte tussen. herstel deze en probeer dan of hij weer start.[/quote]
ik neem aan dat je met het pompstuurapparaat bedoelt de dieselpomp, of bedoel je iets electronisch?
15 jaar
Het is een los (vierkant) stuurapparaat dat is gemonteerd aan de achterkant van het motorblok, het zit vast met vier boutjes vast aan het blok.
En het zit ter hoogte van het oliefilter. Als je vanaf de onderzijde kijkt zie je het zo zitten.
saltastic,
ik zoek me suf naar dat stuurapparaat. Is het van metaal/metaalkleurig? of plastic? Hoe groot ongeveer? Als ik voor de auto sta zit het oliefilter linksonder het blok, met daarboven de krukaspoelie. Zit het daar in de buurt? We hebben het wel over de x17dtl? Of over een Y17DT? zie link hieronder
http://www.buchli.nl/content.php?l=0&p=3...
Ik dacht dat het stuurapparaat bij x17dtl opgenomen is in de electronisch gestuurde pomp?
Heeft iemand ervaring met deze pompen? en of deze bijvoorbeeld een solenoide klep bevat die zijn werk soms weigert te doen? Is het te repareren?
gr
driek
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar