Opel Astra: start niet meer

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400NZ

Heb 14 dagen geleden deze wagen aangeschaft.draaide prachtig niks op aan te merken.Eerste week ging goed,tweede week begonnen de prblemen al grrrrrr.....moeilijker en moeilijker om te starten en uiteindelijk niets meer!!!ondertussen al andere batterij,stroomverdeler,ontstekingsmodule,bougies vervangen.zelfs ander stuurapparaat geprobeerd.ben ten einde raad.hopelijk kan iemand me verder helpen voor ik er verder kosten blijf insteken.alvast bedankt greats mano.ps.met laatste x te proberen kreeg blijkbaar ook geen benzine maar hoor de pomp wel draaien en geen kabel los?

scaryyenthe

Geplaatst door scaryyenthe (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

jan T (10) PRO, 13 jaar geleden

probeer de bdp sensor eens als deze stuk is doet hij het namelijk ook nbiet en dat gebeurt nog wel eens.

groetjes jan.

Willem12089 (0) PRO, 13 jaar geleden

Vaak de toerental gever inderdaad, deze zit in de voet van de ontsteking, gewoon gehele voet vervangen voor een gebruikt exemplaar.

je kunt hem pakken van de:

Corsa-A C12NZ C14NZ E16SE C16SEI en C16SE met rotorverdeler ontsteking
Corsa-B C12NZ C14NZ
Kadett-E C13N C14NZ
Astra-F C14NZ

[img]http://i427.photobucket.com/albums/pp356...[/img]

Willem

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

De modules onder de ontsteking stonden ook bij ons ook bekend als de bonte hond . Deze zit gemonteerd onder de bobine. Succes

Willem12089 (0) PRO, 13 jaar geleden

Vreemde is punt, dat ik tig van deze torretjes heb gehad (C12NZ C14NZ X14NZ C16SEI), welke spontaan ermee stopte en bij afkoelen weer startten, en welke het helemaal niet meer deze.

ik heb echter nooit de module hoeven vervangen om ze weer goedlopend te krijgen.

tot nu toe alleen nog maar toerental gevers en brandstof relais geweest, en de laatste slechts weinig.

maar het kan inderdaad wel de module wezen.

Willem

scaryyenthe (0), 13 jaar geleden

Bedankt voor de reacties al.Heb nog is een voor een alle kabels nagezien of ze vonken krijg ook al terug benzine maar aanslaan doet hij nog steeds niet.heb ook onderdruk.Bij laatste poging vloog mijn oliepeilstaaf er gewoon uit.Brandstof relais ook vervangen.Heb nu andere toerentalgever,ga deze is proberen hopelijk doet ie het dan.

greats mano

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Benzine genoeg in het carter. !!!!! Is de vonk sterk genoeg +-15 mm op het kleppendeksel ! Rotor en kap nog goed . ? Groeten.

scaryyenthe (0), 13 jaar geleden

Auto draait weer lekker.Waren beiden de oorzaak.
De toerental gever binnenin was helemaal weggevreten en de module onder de bobine was ook defect.
Kan weer de baan op,bedankt voor jullie technische en visuele ondersteuning.
Zalig zo een site.
greats mano

kleijn (0), 13 jaar geleden

staat zeker ook nog op zijn eerste bandjes

C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden

Hoe is het met de rest van de auto?
Je ziet de eerste Astra's bijna niet meer namelijk... meesten zijn nogal krokant overleden zeg maar.

scaryyenthe (0), 13 jaar geleden

Mijn vorige was ook van '92.
Was eigenlijk de bedoeling van deze te gebruiken voor stukken.
T'is omdat die er zo goed uitzag dat ik gewoon heb gewisseld.
Buiten dat het dak wat loskomt en hier en daar wat roest van ouderdom is ie echt goed onderhouden.
Wagen heeft altijd binnen gestaan,da merk je wel 120.000km,ja ben blij dat ie terug zo zoet draait,was om te ontploffen na een week al miserie!
Maar ja alles moet wel is vervangen worden,hopelijk ben ik nu wel ff gesteld.
greats mano

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.