Hallo,
Zit met volgend probleem.
Dikke 2 maanden geleden is de auto onder het rijden gaan stotteren inhouden etc.
Hierbij diverse foutmeldingen ivm uitlaatgassen p0171 p0170 en missfire problemen.
Ben er nog net mee thuis gekomen, vanalles geprobeerd, maar auto liep niet meer.
Stekker van pendaal getrokken en zo naar de garage gereden, om oordeel van hun te krijgen.
Conclusie distri op tijd geen compressie meer op cil 1 en 4 (2.5 bar) en cil 2 en 3 nog maar 4 bar, blok heeft 330 gelopen.
Niet lang gezeurd, actie gestopt en auto afgesleept naar de loods.
Motorswap stond al gepland in het voorjaar.
Deze is inmiddels uitgevoerd, voor uitbouw de motor nog gestart en getest geen problemen en liep als een zonnetje mag ook wel met net 119.000 op de teller.
Oude motor uitgebouwd, en nieuwe motor ingebouwd.
enige wat behouden is van de oude motor is het inlaadspruitstuk vanwege de G3 installatie.
Verder alles goed schoongemaakt en voorzien van nieuwe pakkingen bougies olie filters etc.
Nadat alles is terug gebouwd en ingelezen met de opcom (ecu)
Wilt deze niet starten, en heb ik het probleem van voor de swap nog.
Hij slaat wel soms aan maar heel beroerd en voor paar seconden.
Ok simpel gedacht injector kapot, want deze komt uit oude blok , de bestaande vervangen door de nieuwe, nog steeds zelfde probleem.
Hierna de brandstof pomp vervangen (ja heb donor auto)
Nog steeds niet te starten, althans niet zoals het hoort.
Nogmaals opcom eraan gehangen en krijg geen meldingen, buiten die hij veroorzaakt door de accu leeg te starten en het ontbreken van de verbinding gasklephuis lmm
Hieruit concludeer ik dat het een elektrisch probleem moet zijn, want al het andere is al vervangen.
Waar moet ik beginnen met zoeken, via de opcom ziet alles er goed uit. rammelen aan de kabelboom geeft ook geen resultaat.
Verwisselen van de ECU geeft ook geen verandering.
Wie o wie kan en wil me opweg helpen ?
Eventueel tegen betaling meekijken naar het probleem, heb er nu zoveel tijd en geld ingestoken dat ik het project ook af wil maken.
Alvast bedankt voor de moeite,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Draadboom al gecontroleerd ?
Wel al visueel nagelopen, zitten dus verbindingen op en aan vanwege de g3.
Buiten de ecu nog andere modules die invloed op het starten/draaien hebben?
Het nameten van de kabelboom staat deze op de planning.
Heb ook al de gascomputer losgehaald en zo proberen te starten.
De relais gewisseld van gas en de groene van de auto, die in de motor ruimte zitten.
Voor de auto naar de garage gebracht werd starte hij wel maar met gas geven was het afgelopen, klacht is tijdens het rijden ontstaan, ben nog tot thuis gekomen met steeds resetten vanwege de misfires.
7 jaar
Vandaag de draadboom gecontroleerd van de ecru naar de injectoren toe en de sensors.
Hier tot nu toe geen breuken in gevonden. Wel een slechte verbind van de lpgboom naar de injector toe.
Hierna de laptop eraan gehangen, bij de coiltest viel mij op dat 2 bougies gezamenlijk reageerde.
Ook viel de vonk op de bougies tegen amper zichtbaar had ze wel aan massa gelegd. In een onoplettend moment kwam ik te dichtbij en was een goede pets hoor en voelbaar. Hierna deze kabels vrijgemaakt en gaan terug meten. Geen breuk richting ecru. Blauw geel groen en wit. De zwarte heb ik kunnen volgen tot aan de conrector bij de zekeringen kast. Hierna verdwijnt die de auto in. En geen idee waar die uitkomt. Nu is mijn vraag welke modules zijn nog verantwoordelijk voor de motor sturing en waar bevinden deze zich ?
Mijn gevoel zegt dat hij met slechte aansturing van de ontsteking te maken heeft.
Zal ook een filmpje uploaden van hoe hij nu reageerde, wie weet herkend iemand het.
Alvast de beste wensen en zorgeloze kms voor 2017
Gr jeroen
7 jaar
Dit is wat hij momenteel doet
[yt]https://www.youtube.com/watch?v=XJAq80jl...[/yt]
7 jaar
uitlaat verstopt ?
Dat is makkelijk te testen door het los te gooien
Want die is idd niet vervangen.
Het is de moeite waard, zaterdag ga ik verder.
andere tips zijn ook welkom, met name waar ik moet beginnen met meten in de auto zelf.
gr jeroen
7 jaar
Beste mensen, de auto doet het weer
.
Problemen opgelost:
Cat vervangen, deze was helemaal verstopt
Connector bobine blok had speling op de connectors met name de zwarte draad.
Software update uitgevoerd aan de ecu.
Diverse kabelverbinding gecontroleerd en waar twijfelachtig of kabelbreuk herstelt.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar