Opel CORSA X1.4SZ AUTOMATIC: start niet meer

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 1400

hi

onze corsa wil niet meer starten, het gele motorlichtje is op geflikkerd,
mijn vriendin zei dat ie al een paar keer was stilgevallen net ervoor, toen ze wou parkeren.
de laatste keer was voorgoed, af en toe zag ik het gele lichtje al rijden opflikkeren,
toen we de auto kochten was er teveel olie in de versnellingsbak, waardoor het olie lampje lichtjes opkwam, zelf dacht ik dat daarom het gele lichtje opflikkerde (resetten dacht ik).
op de laatste onderhoudsfaktuur zag ik dat er bijvermeld stond dat de buiten temperatuur defect is, de auto startte wel altijd voorheen zonder problemen.
kan ik deze uitlezen? met OBD2 fiche? had de aankoop van deze al enige tijd overwogen
het is een corsa 1.4si automatic

groeten Pascal w

pascal w

Geplaatst door pascal w (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

De auto is veel te oud om uit te lezen met EOBD/OBD2. Dat gaat bij benzinemotoren pas vanaf 2000/2001.
De auto heeft ook niet de 16-polige stekker, maar een 10-polige Opel stekker.
Uitlezen kan door middel van de zogenaamde "paperclip" methode.
Zie: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_code...

De buiten temperatuur (als die er al opzit) heeft niets met het startprobleem te maken.
Tenzij het niet de buiten temperatuur is, maar de inlaat lucht temperatuur.

pascal w (0), 6 jaar geleden

Hi

Deze methode geprobeerd, doch niks, het gele lichtje flikkerde niet.
Wat ik wel ondervind, is dat bij het contact opzetten, het gele lichtje uitflikkerde maar het blijft aan
Ook zonder paperclip

Groeten Pascal

pascal w (0), 6 jaar geleden

hi
even lang gegoogled, en deze gevonden
https://www.youtube.com/watch?v=RKbvHwQX...
op deze manier is het me wel gelukt om uit te lezen
ik kreeg
12 initiation diagnosis
13 oxygen sensor, no change in voltage/ open circuit
53 secondary air pump relay, high voltage
wat bedoelen ze met die high voltage? krijgen of sturen?

het is een c14se motor , multec mpi
leve google, nu nog de rest
groeten Pascal

ronny503 (0), 6 jaar geleden

Foutcode 53 kan ook betekenen dat het relais van de benzinepomp het begeven heeft. Controleer dus eerst of de motor wel voldoende benzine aangevoerd krijgt.

pascal w (0), 6 jaar geleden

hi

ronny503, het hangt af van je inlaat systeem, ik heb de Multec mpi
helaas mis ik heel wat ervaring in deze branche, ikzelf heb enige jaren in de revisie gezeten, en ben infeite motorfietsmekanieker.
ik kan heel wat oplossen, maar dit is een moeilijke, zelf rijd ik diesel, en benzine ben ik niet gewoon om aan te werken.
de auto staat ook in frankrijk, bij mijn vriendin,
waardoor het er het niet makkelijker op wordt,
doch de lambdasonde is vervangen, geen foutcode meer
de secondary airpump relay vind ik niet meteen, da's de enige code die ik nog heb.
morgen doe ik nog een rondje zoektocht naar deze, want ik vind hem niet, de relais
weet iemand waar deze zich bevindt??
oldford, enorm bedankt, je hebt me een heel stuk op weg geholpen!

groeten Pascal

pascal w (0), 6 jaar geleden

Hi

Er is geen ontsteking!
Ik vermoed dat het de garage Word
Lama is veranderd, gisteren was de code weg, nu gaat ze weer aan.

Groeten Pascal

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.