Bij een vivaro 1.9 DI wil de motor soms niet aanslaan. De code s die erin zaten zijn 243 nokkenaspositie tov krukas en 102 circuit luchthoeveelheidsmeter. Nu sloeg de motor af terwijl hij stationair liep en wil niet meer aanslaan. Na de code s gewist te hebben staan ze er direkt weer in. Moet ik nu domweg beide onderdelen verv. of is het iets anders? Bij een nokkenasp.s. kan ik begrijpen dat hij niet loopt, maar bij de lmm niet. Wie heeft er een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je BDP-gever (dus die van de krukas) is defect.
Lmm geeft storing omdat hij geen toerental ziet maar wel een luchtstroom.
Het wil ook wel eens gebeuren dat de bedrading van de krukassensor tegen de waterslangen schuurt, geeft ongeveer dezelfde problemen. Maar waarschijnlijk in dit geval inderdaad de krukassensor.
Ik heb de bdp sensor vervangen en hij is weer goed.
Bedankt voor de reacties.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar