wagen reed zonder problemen,laatste weken was opgevallen dat er olie in de waterpot was deze is proper gemaakt en na een week probleem niet opgelost ,nu wilt het niet starten de startmotor draait niet soepel rond (echt slecht).batterij is ok,kan deze de oorzaak zijn van veiligheid(startonderbreker)indien ja hoe is deze op te lossen?olie in waterpot heeft volgens mij hier niks mee te maken ,koppaking denk ik niet (190.000km beetje te vroeg). iemand enig ervaring met deze rare toestand? het betreft een isuzu motor.volgens de dealer.
Geplaatst door Salih Actos Power (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
AstraGT740 (0), 19 jaar geleden
Het is geen Vectra 2000, deze bestaat ook niet uit het jaar 1996 zover ik weet. Dus even juiste gegevens en motorcode erbij (staat in auto papieren, deel I).
Denk dat je bedoeld Vectra B1...
Als er olie in je koelvloeistof ligt dan is de koppakking wel degelijk lek of kop gescheurd. Er kan dan water in het blok lopen waardoor het blok heel stroef wil lopen, water kan je niet zo makkelijk samenpersen... Het hoeft niet vroeg te zijn, ligt aan hoe er om wordt gegaan met de auto. Vooral aluminium blokken willen gauw scheuren indien de auto niet warm wordt gereden...
Salih Actos Power (0), 19 jaar geleden
mij word er toch verteld dat de startonderbreker deze probleem kan geven,olie in de koelvloeistof kan nog andere oorzaken hebben,ik denk niet dat de koppaking het oorzaak is ,wagen word binnenkort binnen gesleept dan kan ik de juiste gegevens geven.alvast bedankt,verdere reacties zijn ook welkom,.
Salih Actos Power (0), 19 jaar geleden
wagen is binnen.startmotor die defect is,olie in de koelvloeistof word nog nagezien ma ik ben al zeker dat de koppakking het niet is.
ERIC2754 (0) PRO, 19 jaar geleden
Ik heb er laatst eentje gehad met hetzelfde probleem en het bleek wel degelijk in de cilinderkoppakking te zitten ( had maar 140.000 km ) .De olie kan ook nog komen van de koeler op het oliefilterhuis.
succes, Eric
Opeltje (0) PRO, 19 jaar geleden
bij de 2 liter 16 klepper komen scheuren in de cilinderkop ook voor..
Salih Actos Power (0), 19 jaar geleden
auto rijdt heel normaal bij koud als warm motor geen abnormale olie of koelvloestof verlies of gebruik ,nu wat raden jullie mij aan ,wagen laten rijden of kop eraf halen en nachekken want na 2.000 km moeten we de distrubitieriem vervangen .zou het slim zijn om de klant deze voor te stellen om alles dan te vervangen(hoge kosten).alvast bedankt iedereen.