👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste,
sinds een paar dagen moet ik mijn Vivaro opstarten met behulp van remreiniger, anders krijg ik hem niet meer aan de praat.
Als ik gereden heb en na ongeveer 20 min. terug wil starten lukt het niet meer zonder een kleine inspuiting met remreiniger.
Het is eigenlijk een 6 tal maanden zo geleden begonnen.Ik start motor draait stationair maar het gaspedaal reageert nog niet.Pas na een tiental seconden kon ik gas geven.Het werd erger met de tijd.Dan ben ik eens een goede motor cleaner gaan kopen (Bardahl 5 in 1 voor diesel), probleem was een tijdje opgelost. Maar kwam na bepaalde tijd terug.Dan maar terug het product gebruikt en kon ik weer een tijdje verder.Maar nu is het of de inspuitpomp niet genoeg aanzuigkracht heeft om de brandstof,aan te trekken of weg te duwen naar de commonrail ( alleen tijden het starten).Eens hij draait met de hulp van remreinger blijft hij ook draaien.
En ook als ik met het peertje (pomje naast de mazoutfilter)de brandstof op pomp krijg ik ook geen tegendruk meer. Daarvoor starte ik hem,liep ik naar voor, begon ik te pompen en zo kreeg ik de motor aan de praat, maar dit lukt nu ook zo niet meer.Er staat 260.000km op de teller.Mijn gedacht gaat naar de inspuitpomp, maar graag hoor ik van jullie moest er iemand dit al te hebben ervaren of eventueel andere diagnoses.
alvast bedankt en mvg Potty
Het is een commonrail diesel met directe inspuiting en hij heeft w.s. toch een soort voorgloeiinstalltie, daar zou ik het eerst in zoeken, verder hebben zulke motoren diverse sensoren die de boel kunnen versjteren, ik lees niks over uitlezen, wordt het niet eens tijd voor een goeie diagnose i.p.v. wat aanklooien?
Direct ingespoten doet niks met voorgloeien voor het starten als het niet heel koud is. Is vooral voor minder slechte emissies dat het voorgloeien meedoet na het starten.
4 minuten
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
Een diesel heeft ook voldoende compressiedruk en warmte nodig om de brandstof tot ontbranding te krijgen.
Verstuivers moeten voldoende druk leveren en een goed inspuitbeeld hebben om lucht met brandstof gemengd te krijgen dat dan boem doet bij voldoende compressie eindtemperatuur.
Meten en controleren van de diverse zaken lijkt me.
Onderhoudsstaat , filters klepspeling enz.
11 uur