Was weer lekker hoor!
Wilde een boodschap doen met m'n auto, starte hij niet..:swear!!
Terwijl er net een nieuwe ACCU in zit! Het indicatie-venstertje was ook vel groen.
Hij startte natuurlijk ook meteen toen ik hem had "jump-start" met het starletje van een huisgenoot.
De accu is wel 55 AH terwijl er standaard een 44 AH in hoort te zitten.
Volgens Hbase moet dit ook geen probeem zijn.
Weet iemand waar ik verder kan zoeken wat het probleem kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb hem laten door meten bij een garage.
Er is niks mis met dynamo en hij laad gewoon bij.
Heb m'n radio er uit gehaald om te kijken of er ergens stroom "lekt".
Anders moet het aan de accu liggen wat me vreemd lijkt om dat de indicatie-venster nog steeds vel groen is.
inderdaad lekstroom controleren (amperemeter tussen de - pool en de - aansluiting zetten) is de snelste manier
controleer ook op corrosie in op en rond de accuaansluitingen
je moet even ketsen met je accuklem op de pool kijken of er een grote vonk afspringt ,alles moet natuurlijk wel uitstaan,als er een grote vonk springt heb je ergens een verbruiker zitten
16 jaar
[quote=robby10030]je moet even ketsen met je accuklem op de pool kijken of er een grote vonk afspringt ,alles moet natuurlijk wel uitstaan,als er een grote vonk springt heb je ergens een verbruiker zitten[/quote]
Ik heb de polen en de klemmen ingesmeerd met kopervet.
Dit heb ik ook met de aansluitingen gedaan van de dynamo.
We wachten af tot morgen of hij start.....
16 jaar
[quote=robby10030]je moet even ketsen met je accuklem op de pool kijken of er een grote vonk afspringt ,alles moet natuurlijk wel uitstaan,als er een grote vonk springt heb je ergens een verbruiker zitten[/quote]
das een leuke methode zeker in auto's met wat extra randapparatuur (radio's, alarm, computers van modernere auto's)
veel van deze systemen vragen bij aantikken van de accupool veel stroom (krijgt dus altijd een beste vonk)
dit is dan ook normaal ook normaal is dat deze apparatuur 30 sec tot 10 min later in ruststand gaat en dan geen stroom meer trekt
ketsen met de accupool is dus geen bruikbare methode
meten met een multimeter wel (kan al met 1 van 5 euro bij de blokker ofzo)
Je kunt stroom meten met alles uit.
Of weerstand meten met de polen los.
en dan zekering voor zekering eruit halen om circuit te vinden.
Als het dan niet via zekering loopt kun je er van uitgaan dat de lekstroom via dynamo of startmotor gaat.
Willem
haal die kopervet maar van je polen en klemmen af ,goed zuivermaken met een schuurpapiertje en zuurvrije vaseline gebruiken, vet en olie is een isolator
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar