Goedemiddag,
Sinds een aantal weekjes zit ik te stoeien met mijn Opel Vivaro.
ik had de bus een meter of 20 verplaatst en toen ik na een tijdje terug de bus wou starten deed hij dit niet meer. (denk aan een uurtje of 12 stilstaan.)
Door het starten van de bus was de accu wat aan de lege kant en heeft de ANWB de bus aan hun stroomvoorziening gelegd en even opgepompt met het starten naar 18V en toen sloeg de bus aan. wanneer de bus eenmaal gestart is loopt deze goed en ondervind ik geen problemen.
Paar dagen de bus gebruikt en niks aan de hand, startte gewoon e.d. tot ik op mijn werk stond en de bus nadat ik hem neer had gezet weer niet wou starten (zo een 9 uur later). Weer de ANWB erbij en de monteur spoot een beetje remmenreiniger in de inlaat waarna de bus weer aansloeg. de monteur geeft aan dat waarschijnlijk lucht in de dieselslang zit waardoor hij niet aan wil slaan.
op aanraden van de garage heb ik de Kruk- en Nokkenassensor vervangen maar dit was het probleem niet. lijkt dus toch in de dieseltoevoer te zitten. Nu lees je online dat er auto's zijn waar een soort bal in de toevoer leiding zit waarmee je brandstof oppompt of dat er een terugslagklepje gemonteerd wordt.
Dieselfilter is vrij nieuw, wanneer ik op het filter de slang eraf haal waarop staat "Out" en start dan de bus komt hier diesel uit. dus dat zou ook het probleem niet zijn.
Weet iemand een oplossing of zelfde meegemaakt met de Vivaro?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
OF het starttoerental is te laag, OF de brandstofdruk (hoge druk) is te laag bij het starten.
Met remmenreiniger slaat de motor aan, loopt een hoger toerental en dan werkt alles weer.
Heeft die garage/dealer de bovengenoemde 2 oorzaken ook gecontroleerd?
Heb je de accuspanning al gemeten na lang (een paar dagen) stilstaan?
De garage vertelde mij dat ik de Nokkenas sensor moest vervangen door inderdaad het starttoerental wat hij niet goed zou registreren. die vervangen en dat was het probleem niet, daarna de krukassensor gedaan. ook het probleem niet verholpen. Omdat ik eigenlijk momenteel niet zonder vervoer kan heb ik het zelf geprobeert op te lossen in samenspraak met de garage.
moet het niet zo zijn dat het startprobleem altijd aanwezig moet zijn, ongeacht of je nou lang wacht of niet met starten? als de druk te laag is dan die toch altijd te laag?
Accuspanning is door de ANWB nagekeken en die zou nog meer dan voldoende prik moeten hebben om de bus te starten.
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar